Blandad kompott

Jodå så atte då går jag på seniorgympa……. Hugger vattenflaska och skor och ger mig iväg till den sprängfyllda lokalen. Och direkt foten kliver in känner jag vibbarna, vibbarna av att vara lite ja outsider, annorlunda och ung. Vi är så många att mattorna inte räcker till och då får jag ytterligare lite sneda blickar. Blickar som säger “Det är DU, ditt fel att mattorna inte räcker till och vi, vi med rätta åldern får stå som packade sillar”…..

Vill hålla upp en skylt där det står att kroppen kan vara skruttig fast man är under 65, faktiskt.  Blinkar Hur som helst ligger jag lågt, gör inga för pigga hopp, rör mig inte för fort utan låtsas tom att jag har lite koordinations problem (vilket jag ju inte alls har) *fingers crossed* Ler med tungan ute Så klart överdriver jag, inte är det så här….bara lite. Jag drar på mig en rejäl träningsvärk, bygger på den med ett spinnigpass och tänker kräma in den ordentligt med lite zumba på det. DET är skön värk, inte smärtvärk vilket är något helt annat.

Det är en oerhörd känsla att kunna träna igen, jag är tacksam varje dag över att livet ger mig möjligheter att leva igen, leva som i att kunna göra det jag vill och inte bara det kroppen kan.

Lunda stad får besök av mig och min kamera. Tar med mina kompisar i Fotogänget www.trotholiphoto.wordpress.com . Temat är lite oklart, fotografering i befintligt ljus-stad-vimmel-rörelseoskärpa eller nåt. Det är roligt när vi kommer i samlad, nåja någorlunda iaf, trupp för det dröjer inte länge förrän det stannar en man på cykel och frågar om vi lägger märke till luftballongen? Det frågar han för att jag är djupt koncentrerad på att krypa runt och fota från markhöjd Skrattar. Vidare berättar han att han också fotar och har nyss köpt en ny kamera och avslutar samtalet med att beundra min kamera… Så glöm hundtricket brudar, det är kamera som gäller  *skrattar*

Kvällsfoton i Lund september 2013 003

Cyklar och promenadande människor är den vanligaste synen i Lund, förutom de gröna stadsbussarna då såklart.

Kvällsfoton i Lund september 2013 013

Överallt folkas människor på gator och torg och är sociala, äter och njuter

Kvällsfoton i Lund september 2013 029

Och fina foton tas ur konstiga vinklar och med unika stilar, Här är det Kattis….

Kvällsfoton i Lund september 2013 033

Och Lotta kan bli hur lång som helst och Anna så kort att hon knappt räcker upp till fotokanten Blinkar

Kvällsfoton i Lund september 2013 036

Nollningarna är i full gång…..här bjöds det upp till dans a la Hippiestyle

Kvällsfoton i Lund september 2013 038

Krypfoto igen

Kvällsfoton i Lund september 2013 059

Kullersten och gamla hus, så vackert

Kvällsfoton i Lund september 2013 064

Och så klart, bänkar! Går igång på bänkar alltså…

Kvällsfoton i Lund september 2013 077

Utanför Stadsbiblioteket tronar de här färgglada bollarna

Kvällsfoton i Lund september 2013 096

Vilket rätt tråkigt och meningslöst inlägg, men jag har tråkigt och nu har denna stunden gått iaf Skrattar

Tjingeling alla goa ❤

Läs även andra bloggares åsikter om <a href=”http://bloggar.se/om/foto” rel=”tag”>foto</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/motion” rel=”tag”>motion</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/trams” rel=”tag”>trams</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/Lund” rel=”tag”>Lund</a>

3 thoughts on “Blandad kompott

  1. Hej på dig…det var längesen:)
    Zumba pass eller seniorpass??? Vilket är bäst :)))
    Fina foton du tagit, roligt att se!
    Ha de bra o kram från oss i norr

    Gilla

    • Heeeej Helena! 😀 Båda passen är bra men olika…Zumban hafsar jag mest omkring på och blir svettig av bara det, seniorpasset har mer rörelser som jag känner igen så där känner jag att jag kan ta i mer….
      Hur har ni det i fina huset?! För jag antar att det blivit inflyttning i rödavillan nu?

      Kram tbx ❤

      Gilla

      • Nä vi har inte flyttat in i röda ”fina” villan…det är en hel del kvar o inget blir som man tänkt sig.
        Vi bor kvar i det vita huset o har bott här 1 år nu. När vi kan flytta in törs jag inte sia om nåt mer.
        Ha de bra!
        Kram

        Gilla

Sjung ut!

