Jag är en överlevare

Jag vill prova Zumba. Slänger ut lite blänkare här och var och får en del napp, vi är några stycken som vill testa.
Väl medveten om att det inte kommer bli lika mycket zumbande som skratt, kränger jag på mig pösiga byxor a.k.a slaffsebyxor och fyller upp vattenflaskan. För det har ryktats på byn: ”Ta med MYCKET vatten och en handduk”
Som en skock fnissiga tonåringar står vi där i foajen, jag och mina 30+ vill-prova-zumba vänner. Slänger lite försiktiga blickar på vilka mer som tänker utöva detta svåra. Det känns både spännande, kul och pirrigt och så öppnas dörrarna. ”Jag är minsann lite nervös”, säger min ena partner in crime, asch svarar jag styv i korken, det är väl inget att vara nervös för. När musiken startar och den snygga människan som ska hålla i det börjar röra sig i takt till musiken, känner jag seriöst och äkta långt in i hjärtat att JAG HAR KOMMIT FEL!!!! Där står hon med sin fina jamaicarumpa (bullig och snygg) och vickar hit och dit. Rör på höfterna och håller takten med både armar och ben….den j****n tom ler under tiden, det ser både sportigt, mjukt och liksom helt rätt ut på samma gång. Det gör det inte i min hörna kan jag säga. Jag rör mig mer som, ja som ett kylskåp eller värre än så. Alltså jag tycker instinktivt illa om människan, och försöker koncentrera mig på att bli mjuk och avslappnad i kroppen och då hinner hon göra minst tre rörelser till under tiden. Meeen, så kommer V-stegen, dem kan jag och tar i ordentligt och tycker det här känns minsann riktigt bra 😛 …..och sen blir det svårt igen. Det är som att kastas mellan hopp och förtvivlan och jag är mest på den förtvivlade sidan kan erkännas. Det stämmer att vatten går åt, att man måste torka sig i pannan med jämna och ojämna mellanrum, att man inte har tid att kolla hur andra gör ( vilket ju är en himla tur för då hinner ingen kolla på mig heller ) och att det är FANTASTISKT ROLIGT när det är klart och man fortfarande lever 😉 Det är då skrattandet börjar och alla ler och nickar åt varandra. Vi har något gemensamt. Vi är ALLA överlevare! Det är ett faktum, jag kommer definitvt gå dit igen!!!

Ha det bäst alla goingar!

Sjung ut!

