I`m alive and kicking

Efter enorma uppehåll i blåggosfären, går jag lös på tangenterna med en frenesi som heter duga. Jag tänker nämligen plåga er med min nya last. Jajaminsann, elcigg is da shit. Fick prova ett par bloss av en kompis och kände att Tja, varför inte? Vill verkligen dra ner på rökningen och kvastade därför iväg till Malmö för att inhandla en liten elcigg. En arbetskamrat till mig har rökt elcigg sedan några veckor innan jul, så jag visste definitivt att jag INTE ville ha en cigg stor som hennes…..att likna vid en mindre batong typ 😉 😛 Nä, jag köpte ett startpaket med de nätta Ego T som är i storlek med en bläckpenna Ego T photo portable-leather-case-changeable-heater-ego-t-ego-c-ego-w-ce5-1100mah-set_zps0e4c9db5.jpg
Jag blev väldigt glad när jag, liksom hon, plötsligt kände att jag behövde inte röka vanliga cigg.Nu har jag då surfat runt på lite elciggs forum och vet nu att det heter att jag inte längre är sugen på analoga cigg.
Glidande runt i den digitala världen har jag lärt mig allt,nåja lite grand, om clearomizers, atomizers, motstånd, driptips, cartotanks mm (ja en riktig djungel, jag vet!!!) Hur som helst så insåg jag att det nog inte vore så dumt att ha en modd ( ja visst är det förvirrande med alla tillbehörs namn?! ) som är i storlek med en mindre batong, liksom arbetskamraten insåg redan från början. Där man kan ställa in styrkan på den ånga man sen drar in….. Men jag fegar trots allt lite och beställer mini varianten, den sk Mini Lava`n Mini Lava photo VT-Mini-Magenta-2_zps40ef6420.jpg
Och juicer, det finns massor med goda smaker. Än så länge är favoriterna Red Bull, Äpple/Kanel, Mojito och Melon. Nu väljer jag juicer med nikotin i, men jag slipper alla de andra 4000? cancerogena ämnena iaf. Nikotin i sig är inte cancerogent, däremot är det ju inte bra ur hjärt-kärl synpunkt. Ångan och utandningen är inte skadligt för omgivningen och det är tillåtet att ”röka” överallt (även där det är rökförbud) om det inte anges särskilt att man inte får använda elcigg. Förresten heter det inte röka heller, nä man vejpar 😉 Tror att det är slang för vaporisator. Finns många bra sidor där man kan beställa varor ifrån och de jag använt mig av hitills är Light Your Fire och Pink-Mule samtliga med snabb leverans och bra service. Sen är det ju då butiken i Malmö Öl & Vingott dit jag kan köra och inhandla grejor direkt om jag önskar. Trevligt med lite personlig service, bra priser och det äldre par som äger butiken är så hjälpsamma och tillmötesgående.
En cigg har jag rökt sen jag köpte elcigg nr ett. Vågar inte säga att jag slutat röka, utan just nu behöver jag inte röka analoga cigg. Märker så stora skillnader i hälsa, mående och allt…. Jag är helt enkelt såld på min elcigg, kär i den, läskar den. På facebook finns en grupp som heter Ecigg för dummies där får man mycket tips och hjälp, mottot är att det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Så är du nyfiken på elcigg eller nybörjare kan jag tipsa om att gå med där. Over and out till nästa halvår, el nåt 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 thoughts on “I`m alive and kicking

  1. Hej på dig, det känns som 100 år sedan du uppdaterade 😉
    Jag har oxå en sån där e cigg…men en annan modell. Haft den ganska länge men den ligger just för tillfället i en låda. Tror jag får ta fram den igen..
    Ha en fin alla hjärtans dag!!
    Kram Helena

    Gilla

Sjung ut!

