Det är mycket nu…..

Så här glad är jag också, att dottern med tillhörande hund är hemma på lov. Vi har haft härliga dagar, med bus och spring och fler blir det. Jag har tur som är ledig hela påskhelgen och beställer härmed vackert väder. Och OM det inte går att beställa sol vill jag å det bestämdaste avboka vind.

Kanel och jag har slavat på ute på träningsplanen och det vi har avhandlat där kan både hissas och dissas. Men eftersom jag tror mer på att sätta fokus på det som är bra, så hissar vi bara 😉


Det märks på Kanel att Rut är hemma. Hon är inte riktigt lika taggad på träning, kan bero på att drönande promenader nu är ett minne blott 😉 Fullt ös är det mest hela tiden.

På måndag börjar Kanel och jag vår nybörjar kurs i Sök, Spår och Uppletande. Lotta och Wilmer ska också gå, vilket ska bli så himla kul då vi knappt ses varken på jobbet eller på träningsplanen. Men nu blir det ändring på det några måndagar framöver.
I vecka 15 går vi vidare i texten och börjar i en Tävlingslydnadsgrupp som Aktivhundcenter håller i.

Men om jag börjar i rätt ände, så ska Kanel och jag träningstävla på torsdag. Och det kan gå precis hur som helst 😉 Jag har inte tävlat på länge, Kanel är inte densamma som då, osv osv. Så bara det hur vi ska förbereda oss INFÖR är nu ny mark för oss.
Självklart har jag en plan, om den håller? Det återstår att se.
Den här Ridgebacken gjorde oss sällskap på promenaden i helgen. Jag blev något svettig när den kom farande, utan tillstymelse till att ha matte eller husse i närheten. Men det var en lekfull snäll tik, som fann sig i att bli nobbad av den något roligare och livligare Ruthunden och istället fick nöja sig med bakdelssniffning a`la Kanel 😉 Hon gick med oss en bra bit innan jag hörde visslingar och styrde kosan åt det hållet istället. Tog en stund innan R noterade detsamma, men då satte hon fart till husse utan att så mycket som ens tacka för sällskapet 😉
Sen har ju då Ruthunden a.k.a Badjävulen premiär simmat 😛 Visst ser det lugnt och sansat ut? Eller kanske inte………

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 thoughts on “Det är mycket nu…..

  1. Visst är det härligt att få ha sina telingar hemma 🙂
    Jag saknar Joanna något kolossalt nu när hon är i York!
    Men men…..
    Rut ser helt vild ut när hon är i sitt rätta element ;-))
    Glad Påsk på er ❤

    Gilla

  2. Tycker att den lilla najaden ser osedvanligt behärskad ut. Om jag hade varit (vilket jag kan garantera, ALDRIG kommer att hända!!) i samma situation hade…hade…ja, det går inte med ord att beskriva hur JAG hade sett ut!!

    Vill håller tummar & tassar att det går bra på träningstävlingen!

    Gilla

  3. Lena : Glad Påsk på er också. När kommer er tösabit hem? Rut ÄR helt vild 🙄

    Lotta : Hon ger nästan sken av att faktiskt bry sig om att det spelar roll vilken temperatur vattnet har 😆

    Irene : Visst kan man det, men det kostar 😉 Hon tar betalt i Oxfilè och räkor, divan-tillgång och ostkuber…..

    Equaltonone : Det är liksom ingen måtta med allting…. Men snart så ses vi och ska leka 😉

    Helena : Ruthunden är lite 😉 ”ballögd” av att hålla koll på alla vattendroppar hon slår upp med hjälp av tassarna 😆

    Larsson : Det är det som är skillnaden mellan badnymfer och oss vanliga serru, de SER behärskade ut trots att blodet i ådrorna nästan stelnat av kylan…. Vi skulle inte ens utsätta oss för tramset. Förstånd heter skillnaden 😉

    Gilla

Sjung ut!

