Eufori

Euforin, lyckokänslan eller kort och gott kicken började redan i söndags när jag surrogattränande lydnad bakom datorskärmen 😉 . Via livestream kunde jag följa Karin och Qlura och i luren hade jag L. Vi ohade och ahade med jämna mellanrum där det föll sig väl in, vilket det gjorde mest hela tiden. Karin och hennes Qlura lyckades med konststycket att få elitprogrammet att se ut som, ja jävligt enkelt 😯 . Och det vet jag ju, att det långt ifrån är. Samlat, energiskt, glatt och kontrollerat PÅ SAMMA GÅNG! De är väl värda sin första placering!

I dag for så jag och Kanel till LundsBk för att träna med A. Till min hjälp har jag nu då inhandlat en dramaten vagn. Allt för att slippa bära på en tung träningsväska. Nu behövs det ju en del tillbehör så som koner, apporter i både trä och metall, så en väska fylls snabbt och blir rätt tung för skricked kropp att asa på. Jag vet inte riktigt än vad jag tycker om kärran, en nackdel är att den inte får plats brevid hundburen i bagageluckan 😦 Nåja, utvärdering kommer så småningom.
Kanel och jag blev kommenderade i en tävlingsmässig länk : frittfölj- läggande under gång- inkallning- rutan. I rutan hade jag lagt ut en snusburk eftersom det nu var sista momentet och jag vill att hon ska ha en fin association till den. Och vet ni, det blev 10 mässigt hela vägen förutom på inkallningen, där jag istället för att säga sitt kvar visar stopp tecken med handen. Detta tolkades då som dk och gav ”bara” 9p.
Ja, ni fattar hur hög man kan bli på känslan av att allt stämmer….Förmodligen gick det så bra eftersom jag ju hade ”tränat” *host host* elitprogrammet i söndags 😉 Jag har inte trott det innan, men jag är nog lite av en perfektionist, så jag slipar och filar och missar på uthålligheten. Och ja, jag vet att det ena inte ska ta ut det andra men så är det iaf. Men inte längre, skärpning på sig Anki 😀
Vad gillar ni öronstilen på den lilla Ruthunden? 😀 Den lilla damen fick omdömmet ”Feminint huvud, bra temperament, för lite massa, välvisad” (förkortad version) på utställningen i lördags. M var jätte duktig och det var roligt att domaren skrev i kritiken att Rut var välvisad för det är ju det ända man själv kan påverka 😀 De var jätteduktiga och det såg trevligt ut när de gick i ringen! Domaren har i mina ögon gjort en korrekt bedömning av Rut, sen att B tycker de ska ändra rasstandarden efter Ruthunden, det är en annan femma 😉
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

11 thoughts on “Eufori

  1. Hmmm, låter som avancerade grejer… Jag tycker det var kul att det gick så bra med Rut. Feminint är jätteviktigt säger min hundlärare som är domare. Och många raser blir biffigare och biffigare då är det ju bra med nätta små Ruthundar tycker jag 🙂
    Jag råkade visst anmäla mig och Sally till en rallylydnadskurs, så nu får vi se om det blir någon pli på oss. Sitt och ligg och så 😉 Klicker testar vi med.
    Ha det!

    Gilla

    • B och du är helt överens att små Ruthundar behövs 🙂
      Vad skoj med kurs, du kommer gilla det. Rätt som det är går du också och asar på en vagn full med tillbehör 😉

      Gilla

  2. Underbart att det går så bra för dig o Kanel. Något jag är nyfiken på är vad har du för färg på din vagn som du asar runt med?? (är den rosa) 🙂
    Vad kul för M att få berömmet välvisad…så glad man skulle bli om man fick höra sånt.
    Roligt att det gått så bra!

    Ja just det…Ruts öronstil är ju hur cool som helst 😉
    Ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

  3. Visst är det härligt när det flyter på! Bra målbilder är också viktigt. 🙂

    Klart rasstandarden ska ändras efter Ruthundens utseende. Jag förstår inte problemet? 😉

    Gilla

    • Hehe, du är smart du Lena 😀 Målet är ju uppnåt kan man säga, du slipper bära 😉 Jag vågade inte ta någon utstickande färg, mitt mål är ju att ha träningskompisar….och de kanske flyr? 😛

      M är nog stolt, hon kan iaf tänka sig göra om det 😀

      Gilla

  4. Du är så duktig med ditt hunderi 🙂
    Min *tantvagn* är faktiskt rosa……..inköpt på IKEA.
    Men ingen i familjen vill gå med mig och vagnen 😦
    Så det har en fördel det med, jag slipper allt vad bära och dra heter 😉 det gör familjen.
    Men vagnen är bra att ha!
    Tycker Rut är superduper söt och M ska vara riktigt stolt över att få välvisad på pappret 🙂

    Gilla

Sjung ut!

