Energikick!

Hon är inte bara tjusig, pälsig, svart och snygg. Nej, Kanel har så många fina egenskaper att om jag skulle rada upp dem här skulle det likna skryt. Och skryta är ju fult, det vet ju alla 😉

Igår var jag så längtig efter att träna med henne, men efter tre långa arbetspass i följd, så tröt orken helt enkelt. Bara pös ur mig likt en visslande kaffepanna… I stället surfade jag runt lite på internet och mös över andras träningar, man kan kanske kalla det surrogatträning?!? Det var hunden Tret från Ukraina, Mr Murphy från ……. (ja det vet i gudarna var han är från) Sir Eros från Dalby och många många fler.
I dag kom energin tillbaka, efter att jag laddat lite över en kopp kaffe hos Buster the Doberman.
Jag ställde rutor, gömde vittringspinnar och kommenderade runt den lilla lappfröken så det stod härliga till. Och hon hängde på….. 🙂
Vi jobbade så svetten lackade, ja på mig iaf.
Uppfylld av ännu mer energi, som man blir efter en lyckad träning, for jag hem och kände lust för att städa. Började med toaletten och DÄR tog den slut. Så i forskningssyfte kan man då fråga sig, hur länge håller sig batterierna laddade efter ca 45 minuters hundträning? En toalettstädning, kan jag ju då svara 😉

Läs även andra bloggares åsikter om

7 thoughts on “Energikick!

  1. Ja, det är intressant det där med ork! Men toalettstädning efter ett bra träningspass är väl utmärkt!! Efter nästa träningspass tar du köket och så vidare… 🙂

    Bra jobbat!!! Och lycka till till helgen!!! Vi hejjar på er!

    Gilla

    • Det är ju det jag gör mest hela dagarna Irene 🙂 Men ibland får jag försöka få något vettigt gjort, vettigt i makens ögon då alltså 😉 Jag går liksom runt och är ovettig mest hela tiden 😀

      Gilla

  2. Härligt att träningen gick så bra fast dina batterier tog slut när du hann fram till toastädningen…där hade mina batterier oxå tagit slut kan jag säga 😉
    Det är ju himla bra i forskningssynpunkt att vi kommit fram till det…eller hur?
    O jag tycker visst du får skryta om Kanel, hon är ju klart så snygg o go.
    Då skulle du höra hur jag skryter ibland..hihi..
    Jo förresten det tar ca 20-25 min att köra till huset på landet från oss.
    Ha de bra!
    Kram

    Gilla

Sjung ut!

