Två olika rutor

Då har vi haft fint besök i helgen av M och Ruthunden. Tyvärr så var det jobbhelg för mig, men lite kvalitetstid blev det ändå. Minst med dottern, som inte följer min dygnsrytm eller någon annans heller vad det beträffar 😉 ). Kanel och Ruthunden ägnade sig åt både godisletanden och galopperande. Jag ägnade mig åt fotografering och en del strössling av gottor såklart 😉
Kanel och jag har tränat lite, dels har vi rätat ut en del frågetecken men vi har också krokat ihop ett och annat utropstecken. Just nu lägger vi rätt mkt fokus på att jobba under tystnad, vilket är nog så svårt för oss båda. Efter att ha tränat länge med att lyfta upp Kanel, tagga henne och få aktivitet, växlar jag nu ner och fösöker dämpa. Hur hänger det ihop kan man ju fråga sig 😕 . Det är främst i utgångsposition som det kan gnisslas vid väntan. Ett ljud måste stötas ur lungorna vid varje positions förändring, typ från utgångsställning till fot. I fjärren vid lägesförändringarna. Vi jobbar på och jag tycker redan att det går bättre.
Vad gäller rutan, stod det klart för mig varför hon ibland rundar den främre konen. Först var det vä, nu är det hö. Jag bara älskar genombrott 😀 Tänk att det plötsligt bara står klart för mig varför hon rundar ena andra konen. Kanel har inte samma tänk som Ruthunden (inte som jag heller tydligen) utan hon har egentligen utfört det jag lärt henne, fast på ett mer avancerat vis. Borde eg vara enklare att komma till belöningspunkten utan att runda en kon, men hon har bilden klart för sig vilken kon som ska vara var när hon stannar.
Gör om gör rätt 😀

Läs även andra bloggares åsikter om

4 thoughts on “Två olika rutor

  1. Ja det är teckning som är ditt kall helt klart 😉
    Blev imponerad!
    Vad roligt att dom kom på besök även om du inte fick umgås så mkt med M.
    Ha de bra!
    Kram

    Gilla

Sjung ut!

