Nödvändiga attribut

I samband med den målinriktade träningen drabbas Kanel av storhetsvansinne. En önskelista så lång att jag inte kommer till slutet på något år eller två har präntats ned.
En duktig instruktör som ingår i vår träningsgrupp, startar i Aprilmånad en nybörjar kurs för spår, sök och uppletande informerar hon oss på senaste träningen. Innan jag hinner blinka har Kanel anmält sig. Anmäler för tjänstgöring
Som ett brev på posten kommer ju då sen nästa önskemål. Man kan ju tro att en trebarns mamma är luttrad vid detta laget, men ack nej.
”Jag kan ju inte gå på spår och sök kurs utan ordentlig utrustning”, säger Kanel milt uppfordrande när vi kommer hem. -Nähä, säger jag lite fånigt…….Sedan följer en lång utläggning om matchande utrustning, fin utrustning och vikten av att matcha varandra.
Hon vill ha rosa, rosa och svart. Och ja, jag får ju hålla med om att rosa och svart skulle definitivt göra sig synnerligen snyggt på Lappen Snygg Lapp
Bara som parentes så gillar jag också som en händelse just rosa och svart 😉
Nu är vi ju dessutom begåvade med en husse, som har fått ett presentkort på några Carl Von Linnè prydda lappar, vilket han kan nyttja på lite olika butiker i Lund. Självklart får Lappen och jag honom att inse, att hans stora längtan efter hundutrustning är så enorm att det är just i en sådan butik presentkortet bör nyttjas. Sagt och gjort. Husse inhandlar ett fint sele, under våra vakande ögon Detta rosa/svarta sele, i kombo med min nya jacka och beställda torgvantar kommer att bli så tjusigt……säger Lappen, den ytliga lilla lurvbollen 😉
Kanel känner sig väldigt nöjd över inköpen och kör med lite våryttringsrörelser under promenaden Glädje rull !
På promenaden kör vi med lite godis letande på olika ställen och underlag Eftråt säger lappen lite konspiratoriskt att ”Med den nya selen, kommer förmodligen fler godisar hittas och snabbt kommer det att gå!” Vi tittar nöjt på varandra Lappen och jag, den som är minst nöjd är väl egentligen husse, men vad begriper han när det kommer till viktigheter i hunderiet, vava?


Läs även andra bloggares åsikter om

10 thoughts on “Nödvändiga attribut

  1. Knas-Kanel! Jag som inte alls gillar rosa kläder tror ändå att det blir så snyggt så. Kan man t.om få rosa att bli supersnyggt på en Ruthund, (jag har alltid trott att rosa skulle skära sig något hemskt på Sally som är rätt lik Rutan i färgerna.) så kan det ju inte bli fel! Nästan så jag börjar bli lite sugen på rosa jag med… tur att vi har så trista hundaffärer här…
    Men ett litet kort på Kanel i sin nya outfit skulle vara kul. Och matchande matte med!

    Gilla

  2. Grabbarna Grus ryser vid tanken på rosa men jag, jag tycker rosa är ruskigt rätt. Och Kanel har HELT rätt i att det går sååå mycket bättre att spåra i matchad utrustning. Fråga bara Qubanen som kör med skogsgrön sele med neongrön lina 😉

    Gilla

  3. Rosa blir liksom aldrig fel!! 🙂 Hmmm..kanske skulle jag skaffat mig en flickhund!! Vi kör med rött, det funkar liksom även till pojkar! Speciellt om pojken i fråga är kolsvart ! Vi får väl se om vi får lov att gå den där kursen vi också….

    Gilla

  4. Rosa är en favorit färg här också……tyvärr skriker familjen om jag ens föreslår en liten rosa rand i tussarnas utrustning …..
    Så det blev en gul och svart sele…. varav dom tvåbenta killarna i familjen jublar = Aik….

    Gilla

  5. Så härligt att vara på shoppingtur med Kanel, mkt bättre än med husse va?
    Bra smak verkar Kanel oxå ha 😉 Det kommer att bli så snyggt att alla häpnar av eran matchande utrustning.
    Ha de bra o sköt om er!
    Kram

    Gilla

  6. Klart allt måste matcha! Och utan en rosa spårsele kommer man faktiskt ingenstans, tror jag. Karlsson föredrar iofs turkost, men vad vet han? Glöm inte att ni måste ha ett matchande tjänstetecken också, om ni ska köra sök och uppletande. 🙂

    Gilla

Sjung ut!

