M. Horn

Jag har undrat ett tag och nu vet jag. Melissa Horn är dotter till Maritza Horn. Lasarettsvisan som Horn den äldre sjöng när jag var barn, har bringat mig många tårar. ” Spela låten om flickan på lasarettet”, sa jag till min mamma. Mamma spelade och jag grät……”Igen” sa jag så fort den var slut, och hon spelade den igen och jag grät så jag hickade. Men det blev så mkt gråt och tandagnissel så till sist vägrade mamma spela den för mig och gick t om så långt att hon gömde skivan.

Men, det gjorde inte så mycket, för mormor hade samma skiva 😉 så lyssna och gråta fick jag göra iaf……

I morgon blir en tuff dag. Mammas hus är sålt och vi ska gå igenom och ta om hand alla saker i helgen. Ja, det blir sannerligen jobbigt 😦

Ha en skön helg gott folk!

12 thoughts on “M. Horn

    • Det går nog bra Lotta, men det river upp lite igen. Jag är expert på att ”lägga locket på” så det blir lite besvärligt att rota i det som är undanstoppat. Tackar för styrkekramen 🙂
      Ja, din bit hade lite gladare trall……..jag är kanske masochist 😉

      Gilla

      • Jag är så lättad att det mesta var röjt innan mamma dog. Det som var med till ”hemmet” var ju inte så mycket. Och det var extra skönt att vi klarade av det som var kvar direkt, helgen efter, så att man slapp rota i det igen. Nu har jag ju iofs ett antal lådor i lagården med i stort sett okänt innehåll så helt färdigrotat är det ju inte… Som sagt; hoppas det går så bra det kan gå.

        Gilla

  1. Och detta har jag inte sett förrän nu…Hoppas att det har gått bra med husfixandet. Du får ha styrke/tröstekram i efterhand!
    Jag minns sången du pratar om och det var samma hos mig…jag tror dock att mamma fick sjunga själv eller om det var farmor…(det var det nog vid närmare eftertanke)….

    Ses i veckan!!

    Gilla

  2. Det var inte alls konstigt att du grät. Jag kan förstå varför din mamma gömde den till slut.
    Vad jobbigt att gå igenom alla din mammas saker. Usch jag kan inte ens tänka mig hur det är.
    Kram!

    Gilla

  3. Hej!
    Ramlade hit på nåt vänster, vet inte hur….
    Vad glad jag blev över lasarettvisan!! Min mormor sjöng den för mig när jag var liten (och jag grät jag med…) men hon har glömt bort delar och mamma och jag kan den inte så nu kan jag många år senare få lyssna på hela, som den ska låta, igen. Vid tillfälle.
    Hoppas helgen gick bra.
    Hälsningar
    Anna

    Gilla

Sjung ut!

