Söktermer

När man sitter så här, en helt ordinär tisdagsmorgon och tycker synd om sig själv för att undertecknad var tvungen att rida på en mekanisk tjur och därför har ont i ryggen nu *andas*. Då kan man få för sig att kolla lite på blogg statistiken. Och då gör jag så……Snabbt glider jag in på sökstatistiken. Och vet ni, det är minsann rätt kul att se vad folk har googlat på för att hamna på min blogg.
En del sökord är svängda utropstecken, dvs frågetecken, medan en del är rätt naturliga.
Vad sägs om tex tål hundar kanel 😆 Iofs inte konstigt att man hamnar här, men en rätt kul sökmening. Eller den här skobojderna Skobojderna är ett många skånska uttryck som, om jag inte miss minner mig, jag och Jea hade en liten ordförståelse lek om 😆 Den här gillar jag inte riktigt konstiga djur hrmp, mina djur är då inte så konstiga att de förtjänar bli funna på de sökorden, väl? 😛 Jag tycker att jag oftast skriver om hundarna, möjligtvis kanske lite om barnen ibland. Men någonstans passar den här sökmeningen in på min blogg män följer efter och smyger på barn Men hur hamnar man här på denna bajs? Den här måste ju ha varit tänkt till att hamna här hund kanel i skåne, finns väl inte så många hundar som heter Kanel tänker jag? Och anledningen till att man hamnade här på denna sökmening världens största snölykta måste bero på det här inlägget Amerikaniserade Skoj att den klassades som världens största 😉

3 thoughts on “Söktermer

  1. Det där med sökord är komiskt! ”Älgloppa” och andra varianter på samma tema leder överlägset min statistik. Totalt på 5 av de första 12 placeringarna med över 1500 träffar?! ”Byggmaterial bortskänkes” ligger också högt, något inlägg där jag borstat schäfern och tyckte småfåglarna kunde hämta lite material till sina bon. Snacka om att folk måste bli besvikna?

    Den mest långsökta var nog när någon googlat ”hur stor är tavlan av Mona-Lisa?” och hamnat hos mig! Hade de bara googlat Mona-Lisa hade de fått svar direkt, men inte hos mig. 🙂

    Gilla

  2. Det är ju kul att se vad folk sökt på..för man kan undra hur sjutton hamnade dom här?
    Du hade ju en hel del kul sökningar…helt galna vill jag påstå 🙂
    Jag ser tyvärr inte sånt här på min blogg..

    Ha de bra.
    Kram

    Gilla

Sjung ut!

