Sorgligt…..

Jag brukar vanligtvis se fram emot julen, i år blir det annorlunda 😦

Julafton hos mamma

Julen behöver inte nödvändigtvis bli sämre……men annorlunda mot de 40 tidigare. Mamma kommer att fattas oss. Och jag saknar henne så…
Den här läste jag och min bror på mammas begravning…..

Hon finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.
Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.
Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.
I livets alla skeden
förblir hon dock densamma…
Din alldeles unika
högt älskade mamma!

3 thoughts on “Sorgligt…..

  1. Ja usch… det är tungt. För mig blir inte skillnaden så påtaglig eftersom vi, pga av avståndet i kombination med husses vinterjourjobb, inte firat jul med någon av mina föräldrar på många år, men det kommer ändå att kännas. För dig blir det förmodligen betydligt jobbigare, men .. det måste gå och ni reder säkert ut det på något sätt.

    Fin dikt!

    Gilla

  2. fin dikt… att du ens orkade läsa den ??? Det var starkt gjort ❤ Vet hur det känns. Iår blir det julafton hos min morbror med min mormor och morfar,med min pappa – och tack ålov Josefin. Men blir en konstig annorlunda jul. Men det går fint ändå – och du får säkert ngn fin behållning av denna julen med. Julkramar till dej !!!!

    Gilla

Sjung ut!

