Dressing code……japp, det finns!

Nu är det bekräftat! Att klä sig så man matchar sin hund på tävling är INTE fåfängt, det är proffsigt och medvetet för det har Hèlen sagt! Så då kan jag helt enkelt tävla vidare i min rosa jacka, rosa Converse och Ruthunden får behålla sitt fina rosa halsband…..

Kanel och Ruthunden

Tur att jag tävlar Kanel på höst/vinter säsong (även om vi sorgligt nog inte kommit ut på ett tag) för där går jag liksom lite bet på halsbanden. Syns gör det knappast i den pälsen, men om jag köper mig en pälsbrämad mössa och pälsiga stövlar torde vi vara med i styling eliten även där 😆 Nja, jag tror jag håller stylandet till Ruthunden när jag tänker efter….
För trehundrafemtioelftegången suktar jag längtansfullt efter Bittes träningsväst. Den är så snygg och jag fullkomligt älskar att den är lite figuranpassad. Vem har hittat på att alla som tränar hund vill ha kläder som kan förväxlas med tält typ? Den typen av kläder funkar mycket dåligt, för att inte säga uselt, när man tränar en liten Ruthund. Västen sväller ut ovanför huvudet på den lilla hunden, så för att hålla fokus på mattes ansikte får hon gå ca 1 mil före 😛 Meeeen, nu är det ju inte undertecknad som ansvarar för den lilla fläckiga tösen, nej det gör Mikan. Så, alltså kan jag tälta omkring bäst jag vill och dölja mina volanger efter bästa förmåga 😳
Idag åkte Lappen och jag till Veberödsbrukshundklubb för att köra igenom lite olika delar av repetoaren. Där strålade vi samman med Bitte och Briarden. Låt oss nu se vad som förhandlades där. Briarden, som även går under namnet Cirkus när hon inte behöver vara undercover, tycks vara väldigt nöjd med uppflyttningspoängen i Elit. Så nöjd att när matte säger konen så tar Briarden vilken kon hon vill på planen. ”Briarden…..med rätt att välja”, säger hon till Bitte på utvecklingssamtalet. Och man måste poängtera här tycker jag, att Briarden är inte okonsekvent, nej inte alls! Hon tar hela tiden den kon som är längst borta 😛 Matte och jag slår våra kloka huvuden ihopa och gör upp en plan och se den funkar 😀

Sändande till kon

Från konen ska Cirkushunden sen vidare in i rutan

Oh hej vad det går

Vi tränar på och står i så svetten lackar, mellan belöningarna visar Cirkus upp lite olika poser

Fina flickor har inte boll i munnen vid fotosessioner.....

för se, hon är inte bara arbetsvillig, hon är rätt snygg också där hon står i sin blonda hårman med en kaxig blick in i kameran Se där, mycket bättre!

Så här stod det på min Facebook sida sedan Tack så himla mycket för ovärderlig träningshjälp idag! Nu käner jag hur modet ruskar på sig igen. Och framför allt, jag tror att Cirkus också gjorde det: hon var jätteglad och pigg och PÅ hela tiden. Du ÄR klok som en pudel och du borde ta mig tusan ha ett championat (LCH Anki Andersson)!

DET tycker jag låter fina fisken, så nu har jag en titel tacksåmycket 😀

Hur gick det för Kanel då? Jodå, jag håller fast vid min plan angående apporteringen och tack gode gud så gör Kanel det också 😆

Läs även andra bloggares åsikter om

10 thoughts on “Dressing code……japp, det finns!

  1. Känner mig lite stolt över att ha varit med och smakrådat angående Bittes träningsväst. Men du måste ju så klart ha en rosa då. 🙂

    Gilla

    • Åh, jag hade nöjt mig med en svart när den är så stilig……Man kan ju kombinera med något rosa till den 😀 Har du månne en sådan du också *avis* Men jag kan då rakt inte hitta den på nätet, men du är ju Queen Of Google så kanske kan du hitta den? *förhoppningsfull*

      Gilla

  2. och här sitter man ju och blir helt avundsjuk! Fast jag var oxå i Veberöd idag…sådeså!!
    och dresscode har vi ju vi oxå…sådeså…fast…det är klart…ska man ha nån användning av det så krävs det väl att man tränar förstås…”hrmpf”
    Fast å andra sidan så tränade Wille och jag ”hålla vittringspinne stilla i munnen” idag..när vi tröttnade på det så klädde vi oss i reflex och gick ut en 40 minuters snabbpromenad i beckmörkret!! Det är också en sorts träning.
    Onsdag och/eller torsdagkväll blir det träning mer ”på riktigt” iallafall!!
    Ses imorgon kompisen!!
    Kram

    Gilla

    • Och jag som trodde du blev avundsjuk på att vi tränat, så handlade det om Veberöd hela tiden 😆

      Visst har ni dresscode, jag har t om bildbevis från uppflyttningen! Så snygga och stolta med all rätt 🙂

      Hur och var ska du träna på både onsdag och torsdag? Inte för att jag kan hänga på men jag vill veta iaf *flinar*

      Det gör vi och det ska bli najs!!!
      Kramen

      Gilla

        • Meeen, det blir inte lika kul att träna själv. Fast jag jobbar och efter jobbet måste jag julpyssla det som jag skulle gjort idag…..Kanske torsdagen på kvällen om jag ligger i lite extra i morgon kväll? Om du vill träna på kvällen alltså med en kompis, dvs mig 😉

          Gilla

  3. Ahh! vad jag skulle vilja vara lite(läs mycket) närmare dig! ”Klok som en pudel!” jo jag tackar jag, vilka komplimanger =) du skulle kanske även HA en pudel! Hur långt skulle ni väl gå då! 😉 Jag börjar tro att mi pudel är för smart för mig 😉 I pudelvärlden får man dessutom matcha så mycket man vill, ÄVEN på lydnads och bruksplaner, utan att någon tycker att det är konstigt på något sätt!! För det vet man ju hur pudlar är…… LOL
    KRAMAR från ett disigt Umeå med plusgrader och inte en snöflinga i sikte!

    Gilla

    • 😆 Aha, det är så här man lockar fram Umeborna, med lite Pudelsmicker *skrattar*
      Tror egentligen att det är lika legitimt att pynta sig med en DSG, de är ju så små och kan väl inget iaf liksom *skrattar* Men, helt plötsligt känns man liksom inte så fjantig utan lite proffsig istället 😉

      Jag tror nog att jag skulle klä med Pudel, men det känns rätt ok att vara smartare än sin hund 😆

      Njut av varje frånvarande snöflinga, sen får ni massor som vara ända fram till sommar typ 😛

      Kram

      Gilla

Sjung ut!

