Höst i Örkelljunga

Jag tycker ganska mycket om att saker ting håller sig inom ramen för min planering. Då förstår ju varenda en, att ett sms på torsdagen med information om föräldramöte dagen efter kl 16, när jag ska börja jobba kl 17, får håret på armarna att resa sig. Ja, det under armarna har jag epilerat bort under svåra smärtor 😉
I vilket fall som blev det till att söka akut semester, för nu skulle det diskuteras öronskabb och elevboende på hög nivå…

Öronskabb


På vägen till Örkelljunga blev jag nästan prejad av vägen utav en svart Volvo V70, för den fräckheten blinkade jag lite lätt med strålkastarna för att göra föraren uppmärksam på hans oaktsamhet. Han tog det mycket bra *not*, 80 och räckte finger och körde med fingret uppe en bra bit, medan jag hade föredragit att han höll båda händerna på ratten istället.
Lyckligt på plats, nyttjade Mikan och jag ljuset för en härlig promenad med Rut och Kanel. Vilken natur, vilken härlig dag……och definitivt trevligare fotoobjekt än ovan 😉

Lappen lever upp

....och Rut hänger på

Vissa fokuserings problem råder....

....men efter utvecklingssamtal med objekten blir det bättre


Vad gäller öronskabben har Ruthunden klarat sig än så länge, en veterinär har kommit till skolan och topsat samtliga hundar och tittat under mikroskop.
Vad gäller boendet så, ja låt mig säga så här : T om Ruthunden luktar mögel när de kommer hem på veckoslutet 😦 Några föräldrar ska ta tag i Brännbornsfastigheter och se om vi kan få ordning på det hela.
Jakten är i full igång, men trots det kunde vi njuta av härliga scener.

Örkelljunga

Hösten har underbara färger


Vilket rörigt inlägg, men det speglar lite innehållet mellan öronen för tillfället 😉

Läs även andra bloggares åsikter om

One thought on “Höst i Örkelljunga

  1. Vilken idiot som körde volvon…vadå köra runt med fingret uppe i vädret…ja vissa är bara för mycket.
    Du fick till en riktigt bra bild på vovvarna när dom sitter tillsammans på stubben 🙂
    Usch så det är mögel på elevboendet?
    Ha de bra!
    Kram

    Gilla

Sjung ut!

