Snuvad på en pälsmössa!

Jaha, frimodigt och med eftertryck uttrycker Briarden och Beardisen`s matte missnöje efter förra träningen. Jodå, hundarna skulle förmodligen göra sig bättre som pälsmössor än lydnadshundar.
Eftersom jag tycker Beardisen har en väldans snygg päls och jag är så vansinnigt snygg i grått 😉 , förhandsbeställer jag en pälsmössa a`la Twitter.
I dag visar sig min tilltänkta mössa från bästa sidan. Så det blir att köpa fuskpäls alternativt köra stickat……
Hon går fot

Twitter och Bitte

på ena hållet och hon går fot

Beardisen her self......Miiiiiiin matte är bra!

på andra hållet. Av den 13 veckors mognade beardishjärnan syns icke ett spår……Hon ligger plats medan Kanel tränar kvarsittande i grupp, (som de Facto går väldigt bra måste tilläggas) 😀

Platsliggning och kvarsittande i grupp. Kan man vara bara två i en grupp? 😉


När Pälsmössan, förlåt jag menar såklart Twitter, är färdig med platsläggandet så tränas det ytterligare platsläggande…..”Hörru Twitties, stadga är viktigt!”, manar matte med bästaste leksaken som motivations symbol.
Och se, det funkar. Efter utvecklingssamtalet så kan Twitter ligga stilla i säkert 20 sekunder 😉 med full fokus på matte och DET är en prestation 😆

Platsliggningsträning på hög nivå

Ja, hon är duktig trots allt den söta pälsbollen och för den delen så klär jag ändå inte i grått, inte alls liksom 😛

Läs även andra bloggares åsikter om

6 thoughts on “Snuvad på en pälsmössa!

  1. Du kanske kan låna henne ibland och linda henne om halsen som en boa? Klarar hon 20 sekunder i platsliggning kan du nog få henne att agera boa i, tja, 15 sekunder eller så?

    Visst är hon söt!

    Gilla

  2. Trodde aldrig ett ögonblick att Twitter skullle riskera något efter hotet om pälsmössa!! 🙂
    Antar att Kanel var superduktig hon också!!
    Hoppas att jag kan va me snart!!

    Kram och ses om en stund!!! 🙂

    Gilla

    • Ja, Kanel var duktig på det jag lade fokus på, sittande i grupp. Det är tydligt att det är starkt förknippat att ligga ner när det är hundar på rad och matte på avstånd 😉 Men det gick finemang 😀
      Hoppas också att du snart kan vara med!

      Gilla

Sjung ut!

