Låt mig presentera…….

……Lappen som varken leker

Kanel

eller apporterar

På väg att attackera

Hugg i!

. Dessutom visar hon dåligt engagemang

Huvudet ner, bakbenen upp

Eller vänta lite här nu…..Det är kanske tvärtom?! Ja iaf nu innan löp. Hon blir som förbytt, busar, leker, är på hugget…Drömmer om en dag när alla dagar i veckan bjuder på det. Varje gång innan löp tror jag att jag äntligen hittat knappen och varje gång efter löpet inser jag att jag inte gjort det.
Idag har hon dessutom bjudit på *trumvirvel* DRAGKAMP!!!!!Emoticon
Rut har också blivit på hugget. Hon har lärt sig att sno mackor från bordet, gärna med skinka på. Tänk att under fem år har jag inte lyckats lära henne det, men Mikan lyckades på bara några veckor 😉
Jag är nog en dålig ”tränare” trots allt 😛

Läs även andra bloggares åsikter om

7 thoughts on “Låt mig presentera…….

  1. Haha sitter och små flinar för mig själv när jag läste att ruthunden snor från bordet. Haha. Kommer klart o tydligt ihåg kommentaren ”rut var uppe på bordet en gång men aldrig mer, och som tur var vann hon inte på det för där var ingen mat. Men aldrig igen har hon varit på bordet” *fniss*

    Gilla

    • Helt ärligt blev jag jätte förbannad, på Mikan! Jag brer en macka, tar en tugga och ställer mig vid spisen och rör i grytan. När jag ska ta en ny tugga är mackan borta. – Åt jag verkligen upp hela på en gång? tänkte jag.
      Men så ser jag en macka under stolen, utan skinka och Ruthunden brevid.
      Jag tycker det är äckligt med hundar som tar från bordet, har verkligen sett till att det aldrig blivit aktuellt att ha bekymmer med det. Men så flyttar de på internat och helt plötsligt tror Rut det är ok att ta mat från bordet?! 😈 Jag blev arg för jag vet att nu har vi ett bekymmer…….

      Gilla

    • Tack! Jag blev så himla glad när jag läste din blogg häromdagen, den om kompisen vars hund gjorde det den skulle men utan engagemang. DET FINNS HOPP ropade jag till Kanel! 😉 Vårt största problem är nog Kanels ojämnhet….Tar gärna emot tips på det. Lika gärna som hon kan gå som riktig donna med schwung i stegen, vippande svans och engagerad så det står härliga till, kan hon lika gärna se ut som – *gääääsp* Jag tror att jag går och filar naglarna under korkeken en stund! 😦

      Gilla

  2. Äntligen kommer ett inlägg :O
    Vilken skön stil Kanel har med bakbenen uppåt…ser så kul ut.
    Ja det där med att sno mackor…måste erkänna att det händer hos oss ibland trots att dom inte får.
    Ha de bra o många kramar från oss!!

    Gilla

Sjung ut!

