Nattbuffè

Med skammens rodnad brännande på kinderna, har jag nu bestämt mig för att öppenhetens låga skall brinna. Hade egentligen inte tänkt berätta för någon alls, men verkar lida av total avsaknad av skam (trots första meningen, den är mest fyrverkeri liksom). Hur som helst, så hände följande natten mellan söndag och måndag…..Det är nu jag undrar lite om jag ska börja med bortförklaringarna, el om jag ska spara dem till the bitter end?

Ja, jo jag har alltså haft lite vissen nattsömn så där till och från. Detta är numera något jag rått bot på….trodde jag. Här lever man om så det står härliga till med allsköns nattfrosseri som huvudsaklig sysselsättning.

I måndags kom jag mycket väl ihåg att jag gått lös på…..ja håll i er nu hundarnas tuggben Usch, det känns för hemskt!!! 😯 att jag har gett hundarna sådana däringade sammanpressade tuggben som inte gör annat än sticks i kinderna och smakar sågspån, men nu vet jag bättre 😉
Jag kan se framför mig, hur jag upptäcker påsen med tuggben på köksbordet!! Stoppar ner handen och ser så där löjligt förtjust ut över delikatessen som jag hivar upp. Den nöjda minen byts sen ut till spottning, fräsning och munsköljning. Jag bäddar ner mig under täcket och fortsätter sömnen.

När jag kommer hem från jobbet dagen efter,flinar jag lite förläget mot Bengt och säger så där lite lagom hemlighetsfullt ”Vet du vad jag gjorde inatt?” DET vet han……..Och DET vet även äldsta sonen som var tidigast uppe på morgonen. Han har direkt skvallrat för sin pappa, nåja det kanske var lite omtanke med också…..Så här såg det ut på morgonen i köket när äldste sonen vaknade (nu kommer en målande beskrivning och känsliga läsare ombeds att lämna bloggen)
Hela köksbordet var fullt med skrafs (samlingsord för smulor, rester och spill)! Från frysen i källaren hade 1 stycken bröd hämtats upp, lagts ut skivor från detsamma på bordet och i KYLEN! En stycken karamellpåse (f ö inhandlad i Gränna), en stycken djupfryst-på-väg-att-tina fläskfilè placerad över sonens matpengar (han fick ägna en stund åt pengatvätt så där på morgonkvisten), nachochips, kakor, fint uppradat i kylen fanns även Ruthundens spårapporter!
Kanske finns mer att tillägga, men för att bespara mig själv ytterligare förnedring sätter jag punkt där.

Och jag som tyckte det räckte med att jag tog mig ett bett på tuggbenet 😯 Det är det enda jag kommer ihåg och det hade räckt så bra med det, sa han som fick på flabben!

Bild från delar av nattbuffèn 😳

13 thoughts on “Nattbuffè

  1. Du är helt otrolig!! Och du…tack för att du bjuder på dig själv!! Vi fick ju ett gott skrat när du berättade för mig igår!!! och ett gott skratt förlänger livet!!

    Gilla

    • 😆 När jag berättade för dig, visste jag inte om allt jag gjort…..trodde bara det var benet och det var ju fullt tillräckligt kan man ju tycka 🙄 Rätt kusligt att inte minnas….el bekvämt beroende på hur man ser det.
      Tårarna sprutade av skrattet i går och DET är iaf en härlig känsla ❤

      Gilla

    • När vi pratade så visste jag inte själv hela storyn 🙄 Den blev serverad efter jobbet på kvällen när jag kom hem…..av en skadeglad, fnissande, gapskrattande sambo…..Förstår honom inte alls 😉 😛 😆

      Gilla

  2. Det man inte vet har man inte ont av 😉 Men tydligen lämnade du en del spår efter dig.
    Vilken nattbuffe o lite tuggben på den oxå…ja himmel vilken tio rätters buffe….undrar om man ska komma på middag till dig, med risk för tuggbensflis 🙂 🙂
    Roligt skulle man ha iaf!!!!!

    Kram o du fick väl inte ont i magen?

    Gilla

    • 😆 Nä inget magknip här inte…spottade ut så fort jag kände den något spåniga smaken 🙄 Jah kanske inte är en fena på matlagning, men jag är iaf påhittig 😛

      Kram

      Gilla

  3. Oj oj… vilka nattliga excesser! 😀 Som sagt, videokamera med rörelsedetektor är nog en bra idé, till nästa gång. Alternativt låst sovrumsdörr?

    Gilla

    • Det finns en vakt-Bengt i sängen bredvid….men han verkar inte sköta sig något vidare tycker jag 😉 Man kanske ska sluta köpa hem frestande tuggben som ett alternativ?

      Gilla

Sjung ut!

