Teknikens under

Jag har fått en för-tidig-morsdag-present 🙂 En alldeles egen ny liten leksak och jag vill leka med den hela tiden…Titt som tätt är jag inne på bl a marketplace och laddar ner appar. Det är appar till tangentbord, sms konversationer som visas i pratbubblor, Retrokamera, Run Keeper och andra fullständigt livs(o)nödvändiga ting :mrgreen: Om sanningen ska fram så är det nog egentligen Run Keepern som lockar mest, att få utmätt sina promenadstråk, uträknat hur stor kaloriförbränningen är och få det uppritat på en proffsig karta är bara ett måste. Så följ med go vänner på en tur, en runda som bjuder på ögon- öron och själsgodis HÄSTRUNDAN!

Precis som jag kommit fram till med stegräknaren (som är TOTALT omodern, non chic och fullständigt oteknisk) kommit fram till är rundan på 7,5 km. Nu kan ju inte heller stegräknaren fota, men se det kan min Andråjd *karlek*…..Den kan t om fota i Retro stil 😉

Bilden är tagen på det gamla tågspåret som leder till Torna Hällestad och det är sträckan mellan 1-2 km etappen. Utsikten är god framåt och sidorna är kantade av hagar el fälader där både kor och hästar samsas. Luftrummet dallrar oftast av fågelsång och man kan ägna sig åt lite reflektion. Mina tankar går ofta till hur bra min kropp valt att samarbeta igen, trots att det sett mörkt ut många gånger….Och då blir jag så glad och lätt i hjärtat 🙂
På sträckan mellan 2-3 km markeringen togs inte Andråjden fram då det behagade komma en skur mitt mellan regndropparna. Den sträckan är relativt nygjord och fungerar som en länk mellan spåret och Skrylle Naturreservat. Det är en väg tänkt till ryttare, men även en hundägare och cyklister som inte orkar ta den lååånga vägen, dvs fram till T.Hällestad och mot S.Naturreservat det hållet, kan nyttja den och få en lite mer lagom runda.

Sen har vi sträckan där 4km markeringen sitter……där finn de VildaSvinen 😯 Så jag kan bara hålla med om skyltens varning, även om vi pratar olika ampere här 😉

Livsfarlig spänning står det…….Jo bevars.. 😉
Sträckan markerad med 5 km är faktiskt motionsslingan på 5 km i Skrylle….där möter jag joggarna som ler så rart mot både mig och hundarna……Ja, sen regnade det som spön i backen resten av vägen hem så mobilen fick snällt stanna i jackfickan tills vi kom under tak….
Ja, det blev ett lite trist inlägg, men jag tycker det är viktigt att lite nu och då påvisa att även en hundnörd besitter någon form av tekniska skills 😆

Grattis alla min kompisar som varit i Hässleholm på hundutställning i dag! Det har certats, BIMats, delats ut Ck`n, verygoodats osv osv. Det har haglat positiva omdömen i FinskaLapphundsringen! Även i taxringen gick det bra till Sofies stolta förtjusning! Så grattis igen 🙂
Läs även andra bloggares åsikter om

10 thoughts on “Teknikens under

  1. Det var så mkt teknikens under…att jag hade nästan svårt att hänga med…eller berodde det kanske på din låånga hästrunda 😉
    Ser iaf härligt o fridfullt ut, förutom då vildsvinen.
    Skylten borde väl vara inriktad mot dom 🙂

    Ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

  2. Runkeeper är nog bra, men jag har testat när jag lägger spår och där funkar den inte vidare bra. Om vinklarna kommer för tätt så rationaliserar den rätt rejält… Men går man längre sträckor ”rakt fram” funkar den säkert fint.

    Gilla

  3. Grattis till morsdagspresenten! Själv lär jag inte få någon (sa hon bittert), dels för att det inte är morsdag på söndag i Skottland, dels för att sonen som ju bor i Sverige har rätt dålig pejl på sånt. Fast å andra sidan så fick jag morsdagskort för en dryg månad sedan, så jag är glad ändå!

    Och rundan känner jag bestämt igen! Där har jag och Huliganen vandrat många gånger. Jag brukar sjunga högt för att skrämma eventuella grisar. Det verkar funka… 😉

    Gilla

  4. Jag har också fått en ny leksak av ungefär samma typ… För mannen skämdes så när jag plockade fram min gamla Samsung. Trots viss inledande skepsis får jag erkänna att jag också är ganska såld… Det är ju hur kul som helst!

    Gilla

Sjung ut!

