Försäkta mig ;)

Avvänjning? Ja det kan man tro när närvaron är så låg 😉 Det fortsätter att gå bra med mitt nya liv, fortfarande både 40 och rökfri 😛 Vet inte vilket av det som är tuffast 😛 😀 Några härliga ”nästan” sommardagar har varit på väderkartan, även om i dag är en regndag….Men det kan vara skönt att varva, nu får jag kanske lite gjort framför datan menar jag.
SkönaBönor

I helgen har jag varit med på klubben och hjälpt till vid lydnadstävlingen. Utan att stampa på någons fot utan bara lite tramp på tårna vill jag ändå nämna bara lite så där att ibland går det till. Har haft lite aviga ”känslor” kring La Persona sedan något år tillbaka och de är inte mindre aviga nu vill jag påstå. Faller på eget grepp 😆

Två löptikar bor under samma tak, träningen har legat lite på is och kommer att göra även under en period framöver nu. Kanel och jag har fastnat lite på ställande under inkallning och Rut och jag har inte tränat sen gudarna släppte manna från himlen 😉 Så tills jag kommit på hur jag ska skrida till verket med Kanel ligger jag lågt. Rut känns det lite som att börja om från början med positioner osv. Vila är nyttigt, få se om jag har rätt 😉RutHund med flaxLapphund med smyg 😉

Jag har börjat jogga lite smått och sakta, det går bra. Funderar lite grand på att skaffa gymkort i byn. Är mest intresserad av Crosstrainern så jag får se hur jag gör med det.Gårdagens!

Ha det så bra //Anki

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

14 thoughts on “Försäkta mig ;)

  1. Så duktig du är som kämpar på med både 40 och att vara rökfri. Inbillar mig faktiskt att det sistnämnda är tuffast. 😉

    Skönt med ett livstecken i vilket fall som helst.

    Gilla

    • Än så länge tycker jag nog att rökstoppet funkar relativt smärtfritt…så klart kommer längtan över mig emellanåt men inte så illa som jag befarat ÄN SÅ LÄNGE tillägger jag lite snabbt!

      Gilla

  2. Så bra att de kom ett inlägg, var faktiskt på väg att mejla dig 🙂
    Grattis till fortsatt 40 års liv o rökfri!!!
    O nu har du lagt till med joggning oxå…vad hände med dig när du fyllde 40 🙂
    Med mig hände inget positivt o ändå har det passerat några år…kanske de kommer till 50 då 😉
    Härliga busbilder på vovvarna!!
    Ha de bra o sköt om dig.
    Kram

    Gilla

  3. Skrattade gott åt bilderna – du är duktig du! Bra jobbat på det där med att vara 40, hördu! Och rätt som man vant sig vid det, så är man 50… (talar av egen bister erfarenhet).

    Gilla

  4. Tack för tipset om skvallerträning o boken.
    Boken var tyvärr utlånad…men jag hittade faktiskt avsnittet på nätet. Så det ska jag göra!!!
    Hilma har jag egentligen tränat så till viss del utan att tänka på att det kallas skvallerträning. (ex. vid hästmöten)
    Det är Alma som är mest den som vill susa iväg o när hon gör det kollar Hilma alltid på mig o sen ser det ut som hon ska hämta in Alma (vilket inte lyckas).
    Vi får se hur det går när vi ser viltet på nära håll. Vet inte om det blir extra svårt då man tränar viltspår oxå?
    Ha de bra o tusen tack för tipset!!! Tänkte inte alls på att man kan göra så 😉 Jag har alltid sagt nej när dom känt lukten o velat dra iväg.
    Kram

    Gilla

    • Lycka till! Kan som sagt vara svårt att träna båda, men om Hilma redan har lite av det tänket så satsa stenhårt på Alma. Tänker att det är mindre troligt att Hilma drar iväg om Alma stannar….

      Håll mig uppdaterad va? 😉

      Kramen

      Gilla

Sjung ut!

