En speciell Dag!

Söndag förmiddag och jag är spänd som ett barn inför julafton…..Ska snart bli kidnappad av ”Travarna”, mina fd arbetskamrater och kompisar (nuvarande 😉 ) . In på gatan glider Nina, jo jo tänker jag ”Att de vågar lämna mig och Nina i samma bil…jag kommer att lura av henne vart vi ska” tänker jag och smider planer…..Men se, det hade man räknat med, så Nina vet i princip inget hon heller, vi får snällt köra bakom de andra för att komma fram till vägs ände. Första stoppet blir Rövarkulan, där det dukas med duk, servietter, kandelaber och bjuds på grillad korv, öl och skönsång….Ja, om vi får säga det själv alltså 😛

Anhalt nummer två blev Lågedammsbadet i Hörby! Detta gissade jag ju på direkt jag fick rimmet den dagen jag fyllde år, men de nekade såklart å det bestämdaste, vad annat kunde göra?! Där fick jag då i uppdrag, förutom att strutta runt med en badmössa på huvudet hela tiden 😳 att klättra på klätterväggen och hoppa från hopptornet. För nyinvigda kan då delges att undertecknad är HÖJDRÄDD! Alltså riktigt SKRÄCKRÄDD!
Jag löd och gjorde som de sa, med skakande ben och ut-och-in-vänd mage….En man dryftade lite till mina vänner hur modig jag var ”Ja, för hon skrek ju hela vägen ner” och det minns varken jag el Travarna…..men så var nog fallet för jag ångrade mig i samma sekund jag inte kände mark under fötterna 😆

Jag fick bada bubbelpool , sitta i både ångbastu och tillbringa en timme i Solrummet med ljusterapi….Fågelkvitter, värmande sol på kroppen, vågbrus ja, det var precis som en slapp dag på stranden. HELT underbart!!!
När solen gick ner var det så dags för lite egentid, duschning och snyggning.

Nästa anhalt var rakt över foajen, till Bowlinghallen! Där fick jag spö…..Tycker ändå de kunde låtit mig vinna 😉 Oavsett hur det gick var det kul 😀

Sen bidde det tre-rättersmeny i restaurangen :Toast Skagen, Fisk med mos, skirat smör, ägg-dill-räkröra och till dessert Vaniljglass med hallon-någonting-sås och varm nougatrulle…..Alltså det var som bomull kring magsäcken, så himla gott!!!

Till desserten fick dessutom ett paket 😯 Jag tänkte ”Ska det aldrig ta slut?” I paketet fanns ett armband med matchande halsband i silver. Så snyggt och så JAG 😀
Jag blev lämnad utanför ytterdörren kring 20.30 , mör, lycklig och med en underbar känsla i kroppen av att ha blivit uppvaktad! Vilka kompisar ni är, jag uppskattar och är så oerhört nöjd att jag nästan blir gråtig. Att få känna sig så speciell som jag fick denna dagen, det är ett minne som jag kan plocka fram när-som-i-livet när uppskattning kanske inte är ordet som haglar över mig 😉
Kram på er mina kompisar och tack för en Underbar och Minnesvärd dag 😀

12 thoughts on “En speciell Dag!

  1. Jag blir nästan också lite gråtig…*fniss*, men så är jag jämt känslig för sånadär snällobra saker. Dessutom vet jag ju hur goa dom där travarna är!!!
    Men du…det är ju så att ”det man ger det får man”!! Är man en vän så får man vänner!!

    Klättervägg hade jag gärna testat, jag är oxå rädd men jag har alltid velat prova….trampolinskutt däremot är inget för mig..Inte ens ettan på vilket bad som helst…A big NO NO!!!

    Men allt det andra lät helt underbart…dock skulle jag velat se er i badmössor!!!

    Kram (ses snart)

    Gilla

    • Jag kom lika högt på klätterväggen som trampolinen var, så därför tänkte jag att jag nog kunde klara det……Men det var läskigt, bara jag tänker på det så ilar det under fötterna 😆
      Verkar som din önskan kan gå i uppfyllelse, ang badmössorna. Bildbevis är på väg 😛

      Sant att är man en vän så får man vänner!

      KRAM

      Gilla

  2. Jag blir oxå ”gråtig”…vilka fina vänner.
    Så roliga grejer dom hittat på…du fick ju t.o.m fobiträning för höga höjder 😉 Det var himla tufft gjort av dig!!!

    Den här dagen var du värd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kram till dig

    Gilla

Sjung ut!

