Ågren var här…..

I dag har varit en sådan dag som bara varit så bra 🙂 Fast den startade lite darrigt 😕 Inatt tog B och jag våra cyklar och stack till stranden 😯 Där delade vi på ett paket ciggaretter (B rökar INTE) när vi låg där i solen och skönade oss helt allmänt sådär liksom. Det var gott och mysigt 😐 men sen kröp verkligheten ikapp mig…. Rökavvänjningsdagen närmade sig och skammen samt ångesten över mitt tilltag satt som en klump i magen. När jag vaknade satt ångern och skam känslan kvar…..vilken tur att det bara var en dröm!

I dag blev det hundträning med fika och fika! Efter att Annika kört hem två gånger efter kaffet men återkommit med allt annat än just kaffe, blev det till sist kaffe också till kakorna… Efter en kaloritappningsrunda fyllde vi så på förråden igen .Korvar inköpta av Lotta som grillades av Sandra och åts av mig medflera 😆 ja, man kan säga att jag hade det bra helt enkelt 😉 Lite träning på det, både agillity och lydnad. Blev imponerad av att Kanel orkade vara så pass på hugget trots trots rundan tidigare…Hon laddar ju ganska fort ur, men det gick faktiskt riktigt bra 🙂 Agillityn som vi tog sist var inte så imponerande, men inte heller alldeles katastrofal…..el jo förrästen rätt katastrofal var den nog nu när jag tänker efter. Men hon, Kanelhunden alltså, visade god vilja och jag är tacksam för det!

Carina och Sandra åkte hem efter några timmar, men de som orkade umgås och hänga lite mer med varandra fortsatte med kalori-påfyllningen hemma hos mig. Pizza och Aftereightkladdkaka (bakad av Erika her self) och lite vi till de som inte behövde köra bil *läs Anki & Annika* 🙄 Snodde en bild som Annika tog i uterummet på oss….

Nu blir det kudden, jobbar tidig morgon imorgon.

10 thoughts on “Ågren var här…..

  1. Vilken tur att det bara var en dröm. Hoppas allt är bra med dig annars. Ska ni göra något skojigt med hundarna hänger jag gärna på. Kram

    Gilla

    • Jag blev enormt lättad när jag efter en stund förstod att det var en dröm kan meddelas 😛 Jag har ditt mobilnummer så jag slänger iväg ett sms när det vankas roligheter 🙂
      Kram

      Gilla

  2. lät som en härlig dag!! Och sååå typiskt med din dröm..Men att Bt var med måste ju ha avslöjat för dig att det var en dröm ju!! Hoppas att ni har haft en bra dag på jobbet!

    Gilla

    • Jo det borde gått upp ett Liljeholmens snabbare än det gjorde, men det tog iaf en stund……Kanske hade jag lite extra dåligt samvete för att jag drog B med mig i fördärvet 😆 Det var en bra dag på jobbet, har mailat dig! Blev så glad för ditt mail som är till stor hjälp för mig!

      Gilla

  3. Första tanken jag fick när jag läste dina första rader var att gud så härligt det lät…särskilt att cykla ner till stranden med B 🙂
    Men det var ju bra att det var en dröm med tanke på ditt medlemsskap i rökfrialigan 😉
    Åh så härligt ni har de med all gofika o rolig hundträning.

    Ha de bra!
    Kram

    Gilla

  4. Härligt att det går fortsatt bra med ”nya” livet! Trots drömmar 😉 Ser på bilden att ni mår ganska gott där ni är! PS. badhus fobi går oxå att avvänja sig ifrån 😉 Kram

    Gilla

Sjung ut!

