Ny klubb

Idag äntrar jag den nya klubben, 40årsklubben OCH rökfrialigan!!!! Rökfrialigan känns helt klart svårast 🙄 men nödvändigast.
I helgen har jag ju varit på träningsläger som Lundsbrukshundklubb anordnade. Jag hamnade i den grupp som Anders Kjernholm höll i och jag är supernöjd, supertrött och taggad. Som det ska vara alltså. Fokus på helgen låg på engagemang och motivering samt länkning och tävlingsträning. Tävlingsträning är något jag definitivt måste träna på….spräckte hela idèn på direkten nämligen. Men Anders tyckte inte jag skulle vara ledsen för det inte. Nä det är bra att börja med ett avskräckande exempel 😳
De saker som jag valde att aktivt träna på med Kanel var bla jobba under tystnad, fart, ingång med och utan apport och fart. Sen valde vi lite olika saker att jobba med och tittade på varandra, så vi har fått massor med tips och idèer. Klar fördel att vi sen tränar ihopa på tisdagarna så vi kan hjälpas åt att hålla idèerna i luften. Lite foton från helgen, vi hade riktig tur med vädret också även om det var kallt i vinden.

12 thoughts on “Ny klubb

  1. Stort grattis på födelsedagen! Hoppas den blir bra, även utan cig. Där är det bara att kämpa på antar jag. Själv är jag inte ens i närheten av att sluta…

    Gilla

  2. Grattis till alla nya klubbmedlemskap!! =) Blir så inspirerad när jag läser om kursen du varit på i helgen! Suveränt att gå på samma kurs när man tränar ihop! Grattis igen! Kram

    Gilla

  3. Stort Grattis på den stora dagen 🙂
    Och även grattis till ditt nya medlemskap i rökfrialigan!!
    Förstår precis vad du menar…den är svårast men nödvändigast.
    Härlig träningshelg ni haft. Massor av trevlig träning 😉
    Ha en fortsatt trevlig dag!!

    Kram Helena

    Gilla

  4. Grattis! Både till att ha uppnått en utmärkt ålder, inträtt i det rökfria tillståndet samt en kul kurs – bättre firande än så kan man väl inte ha?

    Gilla

  5. Vilken toppen födelsedag du fick 🙂
    Vad kul att du kom med på kursen och att den var bra.
    Toppen!

    Du är så himla duktig som fixar det här med rökningen 🙂
    En stor GULDSTJÄRNA till Anki!

    Gilla

  6. Jag hade ju faktiskt förmånen att tillbringa helgen på samma appellplan – och ändå hann vi knappast växla ett enda ord. Men visst ÄR det inspirerande! Och visst känner man att det händer mycket med både förare och hund.
    Beträffande de andra klubbarna kan jag bara säga: välkommen in på vuxenavdelningen! Och klart att du ska vara rökfri; det fixar du!

    Gilla

Sjung ut!

