Träningsläger

Jomenvisst! Det gick vägen, så i helgen med start redan i kväll blir det till att vässa kunskapsbanken.
Träningshelg 25-27 mars 2011 med Fokus på Belöningsträning
Helgen kommer att innehålla en blandning av:
 Grundträning för att hitta rätt engagemangsnivå och rätt aktivitetsnivå för det som man vill
träna, utifrån en god relation
 Momentinlärning i olika delar för att kunna sätta samman till ett färdigt lydnadsmoment
 Länknings/kedjningsträning mellan olika moment
 Tävlingsträning i syfte att kunna genomföra en hel tävling med bibehållet engagemang
Fredag kväll kommer att användas till ”teori” och diskussioner kring belöningsträning och är
obligatorisk för att kunna delta med hund under helgen. Lördag och
söndag kommer att användas till praktisk träning och diskussioner
INSTRUKTÖRER
Anders Kjernholm (lydnadsklass och brukslydnad)
Heléne Lindström (lydnadsklass)
Ann-Louise Ryrvik (lydnadsklass och brukslydnad)
Karin Fischer-Kristiansson(lydnadsklass)

Förra året var jag med utan hund och då med Karin som instruktör vilket var toppen. I år blir det då Anders Kjernholm och det är Kanel som ska få följa med på det.

I dag gick jag av mitt nattpass kl 10, kl 11 träffade jag Lotta och Wilmer för ett litet träningspass. Vi har inte tränat på länge tillsammans, så det var kul att se på varandra hur vi utvecklats. Håller tummarna för er på söndag 🙂

Lotta och Wilmer

Here we come

10 thoughts on “Träningsläger

    • Ja jag ser fram emot den som bara den. Tycker du jag har för höga krav om jag tror att Kanel ska bli proffs på apportering och ruta efter helgen? Nä, tror inte jag heller 😛

      Gilla

  1. Oh jesus christ! vad jag skulle vilja gå en sådan kurs!! Det är så låångt till alla bra kurser härifrån. Jag måste nog sy ihop en själv för att få gå! Nyfiken på att få höra hur det var! Lycka till och ha så KUL!!

    Gilla

    • Ja jag är så himla glad över att få gå den. Ibland bor man liksom bara rätt 😉 Uppdatering lovas….Skulle ju eg filmat apportering och sändande före- och sen efter 😆 bara för att liksom 😉

      Gilla

Sjung ut!

