Upp och ner, Ner och upp…….

….grisen gal i granens topp. Ja ungefär sådär är det i det Anderssonska livet just nu. Men bekymmer är till för att lösas intalar jag mig och ser positivt på tillvaron 🙄 . Med andra ord så ljuger jag för mig själv för att göra situationen uthärdlig. Just nu känner jag mig faktiskt inte speciellt bra på något alls, mer än att jag klarar av att jobba 75 %, vilket ju inte är fy skam i mina böcker. Men å andra sidan går hundtränandet på mindre än halvfart. Jag försöker träna varje tisdag på klubben med Kanel, varje tisdag bestämmer jag mig för att jag ska fortsätta träna vidare i veckan, bara korta stunder, och varje tisdag kan jag konstatera att ”Nähä serru, det blev inget tränande i veckan denna gången heller”. Detta gör ju att jag liksom inte kommer vidare, vi har kul och det är mkt lek och belöning på klubben, men inga direkta framsteg eftersom jag inte kan ”kräva” uthållighet då jag bara tränar en gång i veckan på halvbraiga moment. Sen på det mer ohundiga planet har jag det största misslyckandet av alla, nämligen föräldrarollen. Var i misslyckandet ligger går jag inte in på här, men man behöver inte vara professor för att räkna ut att om barnen inte mår bra, så mår inte föräldrarna bra. Det var det om det. Just nu går jag på rökavvänjning….varje vecka ska man dra ner sin ciggarett konsumtion, vilket jag gjort med mer än hälften. Men då ska man veta att jag har rökat MÅNGA cigg om dagen, så nu är jag väl nere på en normal konsumtion. Det känns inte tillräckligt då rökstoppet är på söndag den 27 mars…. Hujeda mig vilket ant inlägg detta blev 😦 men även solen har sina fläckar 😉 Jag har valt att skjuta mitt firande inför The Big 40 på framtiden, vilket känns rätt trist men prioritering måste ske ”Halleluja” 😛
Lite förklaring kanske för er som saknat besök från mig på era sidor, dålig Facebooknärvaro osv….Tid, Lust och Ork vill inte riktigt samsas med cyber aktiviteter för nu iaf. Men jag återvänder, nästa inlägg kan omöjligt bli mer gnälligt så till dess
So Long! 🙂
Gammal goding i repris!

21 thoughts on “Upp och ner, Ner och upp…….

  1. Så kan livet vara ibland……
    Hoppas dock att det löser sig på alla plan för dig och främst på barnplanet för det är det viktigaste!

    Oj har du kommit upp i 75% det var duktigt, själv tragglar jag på med mina 25% som just nu känns mer än övermäktigt!
    En stor varm och lagom hård kram till dig goa Anki!

    Gilla

    • Man börjar ju någonstans Lena, jag hade det tufft i början med 25% också, men själva jobbet är inga problem faktiskt. Det är bara så dumt i livet ibland att det kan tendera att klumpa ihopa sig med alla händelser på samma gång 😦 Skulle vilja ha jobbet ifred, men man kan ju inte styra allt här i livet. Jag är så glad att jag har en bra arbetsplats med bra kolleger att gå till och glömma bort det privata jobbiga en stund!
      Kramar tillbaka lite lagom 😉

      Gilla

  2. Men jag kan iaf läsa fler bra saker i ditt inlägg….du tränar Kanel en gång i veckan på klubben, du kan jobba 75 %, du har minskat på rökningen.
    Det är postiva saker!
    Så mitt i allt elände hittas även nåt gott!

    Annars hoppas jag att de övriga ordnar sig snart!
    Många kramar Helena

    Gilla

  3. Vad jobbigt du har det Anki:( nu vet jag ju inte vad som hänt men att du misslyckats som förälder tror jag inte ett ögonblick på, inte mer än vad andra gör iaf. Även om du inte tränar hund så mkt du vill så göt du ju det regelbundet iaf & det gör ju inte alla. Gå in på http://www.upphopp.se och bli lite gladare. Kram

    Gilla

    • Jo, jag var ju ovanligt pessimistisk i bloggen, men det kändes skönt att få skriva lite ”tyck-synd-om-mig” ord…Känns bättre nu även om läget är detsamma som innan. Har lagt länken på favoriter för lite närmre läsning när jag orkar, tack för den! Kram

      Gilla

  4. Alltså, att träna en dag i veckan, det är väldigt strongt i min bok! Själva gör vi liksom inte ens det… om man inte kan räkna ett ihärdigt frolic-utdelande som träning?

    Och det där med barn, ja det är ett kapitel för sig. Som förälder är man så oerhört sårbar. Håller tummarna för att det löser sig!

    Det var i alla fall kul att träffa dig i lördags, även om vi inte hann prata så mycket. Det blir kanske en annan gång?

    Gilla

  5. Käraste vännen!
    Irene har förstås alltid rätt: Kanelträning en gång i veckan ärr bra! Men kan inte slå knut på sig själv och det finns heller ingen anledning. En annan dag, ett annat tillfälle, en annan situation finns alltid!
    Däremot har du så himla fel när du tycker att du har misslyckats i föräldrarollen! Det har du inte! Du har gjort ditt allra bästa, alltid. Dessutom är du klok och stark och strålande och det kommer att lösa sig, även om det verkar omöjligt just nu. Nu måste tiden verka för er och tro mig, den gör det. Du är en fantastisk vinna, en fantastisk matte och en fantastisk mamma, framför allt. Nu måste du bara en sak: att hålla modet uppe. Och om du känner att du måste falla så är vi många som fångar dig i fallet och som håller dig upprätt, glöm inte det. Ja, också är det dags att öppna appellplanen på Lillegård igen, VÅR appellplan! Mod, Ani, mod! Och glöm inte: vi finns!

    Gilla

  6. Var sak har sin tid Anki,, man kan inte alltid hinna allt.
    Och jag håller med Helena, försök att vända på det och se vad som är positivt istället.
    Kramar från Jea med det långa näshåret 😉

    Gilla

Sjung ut!

