Google is the shit

RutHunden och KanelLappen har legat i stiltje. Även bloggen har varit i träda…..Den enda som har haft fullt upp är jag 🙄 och det har inte innefattat vare sig träning el bloggande. Inte heller bloggläsande om jag ska vara ärlig fast det finns ju ingen anledning att vara. Vi har startat lite smått med en del övningar, först började jag att kika lite på facebook igen. Sen tog jag med Kanel till klubben en tisdagkväll och hon fick jobba lite. Bäst var hon på att vara ljudlig och sugen :mrgreen: men där fick hon full pott. Vad gäller det andra vi tränade så kvalade vi inte in för 10’or precis, men anden och viljan var god 🙂 I min bok kommer man långt på det iaf om vinden är hård och en ev tävlingsdomare är döv 😀 ”Men hörru matte, snörper Kanel och fladdrar med flebbarna i vinden, kan man inte googla på det då?” Jo det kan man svarar jag frankt och skrider till verket. Jag får inte många träffar på döva domare, men en hel drös på blinda sådana. Fast då mer i olika omskrivningar såsom ”Domaren måste varit blind som inte såg att hunden brevid min nästan rullade runt! Den fick 10 på platsligget och jag fick bara 9 med avdrag för snusning!” Det är ju allmänt känt att förlusten av ett sinne förstärker ett annat, så nedplitat i boken är nu även namnen på de domarna…..Finns ingen anledning att ha dubbelt så bra hörsel när Kanel nu hörs tydligt iaf. Ja, sen är det ju då väderleken. Mkt som ska stämma 😉 Med matematisk noggrannhet verkar det som att den 10 april i Åhus, ska domaren ha mkt skarp syn och det ska blåsa orkan vid havet! Jajamensan anmälan är på väg 🙄
Andra saker som tränats med stor framgång är att kissa som värsta hanen. Det går bra 😛

8 thoughts on “Google is the shit

  1. JAg älskar att läsa dina inlägg! HAhaha! Har oxå legat i träda både med bloggande, bloggläsandet och hundträning. Nu verkar jag har ruskat liv i några delar så hundträningen kommer väl såsmåningom. Jag börjar med att kolla upp alla tävlingar runt Umeå 😉 SEN kanske man kan träna lite också….KRAMEN

    Gilla

  2. Kul att du är tillbaka, och att ni är på gång!

    Här i trakterna har vi rätt gott om halvdöva domare, tack och lov. 😉 Ett klubbmästerskap, där vi hade uselt resultat på spåret, gick jag in på lydnaden och tränade. Detta visste den ena (hörande) domaren, men inte den andra, som är döv på ena örat. Den hörande gav femmor och nollor, den halvdöva åttor och nior, och han förstod ingenting. När han sen fick höra att han missat alla mina dk:n skrattade han gott, och på ett KM spelar det ju ingen större roll. Tyvärr dömer han normalt inte lydnad, just av den anledningen, utan bara specialen… 😉

    Ett annat tips är att tävla på klubbar som ligger intill vägar med mycket tung trafik. Det tar också bort en hel del av ljudeffekterna har jag märkt. 😛

    Gilla

  3. Hej!
    Skönt att höra att du oxå lever 😉
    Det har varit rätt mycket här med allt…men som jag brukar säga…huvudsaken hundarna mår bra:)
    Sköt om dig!
    Kram

    Gilla

  4. Ärlig??!! Vad ska det vara bra för?

    Nädu, det viktigaste är att du är tillbaka! Och om domarna inte dömer som de ska (dvs delar ut 10:or i stora mått till Kanel och dig), ja då kan jag och Huliganen komma och hota dem lite.

    Gilla

Sjung ut!

