Kontraster

Liten, släthårig, soldyrkande, under-täcket-hund! Större, lurvig, sol Odyrkande, snö maskin! Tur man har trädgård, så båda kan få som de vill SAMTIDIGT! 😀
Twitter hade frisyr reportage i sin blogg. Inspirerad av Stureplans-looken, den s k back slicken har nu då Kanel snyggat sig 🙄 Jo då, hon går numera under namnet Stureplans Lappen 😉
Det är den här kameran som haft äran att fota, men min är tyvärr silvrig! Sambon ringde hem från affären och frågade om vi verkligen skulle ha en rosa. ”Jo men visst ska vi ha en rosa” var mitt svar. Debatten fortgick en stund och till sist sa jag lite syrligt ”Men köp du en silvrig då, det är ju liksom inte färgen man filmar/fotar med!” Nu vet ju alla kvinnor och kvinno.kännare av hög klass att det betydde att han skulle köpa en rosa….Men han kom hem med en silvrig 👿 Som tack tänkte jag att han kan få ett dykarcertifkat av mig i julklapp :mrgreen: han kan nämligen inte simma 😆 😛 Du, vän av ordningen, det är visst det samma sak!!
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

13 thoughts on “Kontraster

  1. ABSOLUT! Och simfötter i Fars Dags-gåva. I NOVEMBER nästa år. Alltså, män har väldigt lite känsla för feeling. Men vår husse är typen som hade köpt en lila – han är inne i en lila period nu (efter sin rosa).
    Och Kanel är jättesnygg i backslick!

    Gilla

    • Åh men det låter ju alldeles mig med lila och rosa period. Nästa gång ska jag fråga om Peppe vill handla 😆
      Simfötter! Ingen dum idè, inte dumt alls faktiskt…. Och blir han förkyld och skickar mig till apoteket efter Ipren och halstabletter, ska jag köpa Lomudal och Tavegyl! Ja våddå, snor som snor :mrgreen:

      Gilla

  2. Killar är ofta väldigt anti till rosa.. 🙂 Min är det också! 😀 Det bär dem liksom emot att köpa den färgen.
    Men om du ska ha den så klart att den skulle vara rosa om du ville det.
    Han kan ju få presentkort på simlektioner också.. 😉 tillsammans med simfötterna.
    Jättefina hundbilder – som vanligt! Alla borde ha en Ruthund och en Kanelis!! 😀

    Gilla

    • Han är väldigt praktisk min man. Ett av hans argument i debatten var att om vi inte trivdes med den, så var det svårare att sälja en rosa eftersom det är en TÖSA FÄRG!!! Diskriminering ropar jag!

      Håller med dig, fler Ruthundar och Kanelisar till folket! 😆

      Gilla

  3. Då ska vi se om min kommentar kommer med…får nog sluta med att skriva en massa skit 🙂
    De är väl så typist karlar att man inte ska ha rosa…Ulf skulle nog tycka likadant..inget rosa in i huset skulle han säga.
    Ha de bra o kram!

    Gilla

    • 😀 Fick en rosa rattmuff av en kompis som sambon konsekvent monterade av varje gång jag dragit på den. Till sist gömde han den 😯 Snacka om fobi! Se Helena, Välkommen tillbaka el nåt 😆 Tänk att du helt plötsligt kunde fastna i SPAM träsket…..men nu är du friiiiii 😉

      Kram

      Gilla

  4. Men va’ f-n!!??!! Här skrev jag en lång kommentar, drypande av intelligens och små lustiga infall, och den FÖRSVANN?! Hmpff.

    Jag nöjer mig då med att säga att dykcertifikat, det borde lära honom att veta bättre!

    Gilla

Sjung ut!

