Lösa skott och gul snö

Någon är nyfiken på nya mobilen 😀 Vilket meck det har varit att flytta över bilderna från mobilen till datorn, men nu är det gjort…..flera utbrott och gråa hår senare 😉
Varning till alla barn…..ÄT INTE GUL SNÖ!!!!!
Och sen är parningen mellan Kanel och Eros avslutad. De parade sig (allt såg rätt ut) några gånger, men precis när vi trodde att hängningen skulle komma så smet Kanel iväg. Helt tok glad….denna lugna snälla tik lät som en schimpans på LSD och tuggade i mina termosbrallor som en symaskin där tråden fastnat däremellan hade hon brottar attacker mot Eros. Hon var rolig faktiskt 😆 Men, ibland blir det för roligt, mitt i allt hoppande och stejtande utbröt blodvite 😦 Hon råkade landa med sin sporre mot min känga och skrek hjärtlöst. Sporren stog rakt ut 8O…..så det blev till att byta ut kärleksstunder mot omsorg av tass…. Bilden tagen med mobilen så jag försökte lysa upp med en ficklampa 🙄 Hur som helst mår hon bra och verkar inte ha ont annat än om man direkt pillar på den. Hon skuttar obehindrat runt i snön och har nu ingen omläggning längre. Annika och jag ville inte ge oss, så igår dejtade de unga tu igen, el vad man ska kalla det för. Kanel morrade och bet i luften och slängde skitta blickar mot Eros. Vi tyckte det lät rätt sött, det tyckte inte Eros, han höll sig på en ordentlig avståndsradie. Så höglöpet och lusten att para är över för denna gången…Ska det bli tredje gången gillt?

9 thoughts on “Lösa skott och gul snö

  1. Om jag fattat de hela rätt, så e inte en hängning avgörande! De har försvunnit mer och mer i aveln, detta va ju viktigare i vilt tillstånd! Rätta mig om jag har fel!

    Gilla

    • Jag har googlat Carina och på samtliga ställen står det just det att själva hängningen inte är en förutsättning för dräktighet. Men, då vet man iaf att det har varit sädesavgång….
      Hoppas kan vi ju göra, men vill inte bli besviken så jag tänker att det inte blir något, så får jag i stället bli glatt överraskad!

      Gilla

Sjung ut!

