Supershopparen?

Hemkommen från jobbet möts jag av en fullständigt lyrisk sambo. Han presenterar, snabbare än Clabbe fått fram 10-i-topp-listan, att han minsann har hittat skrivaren/scannern som bara är så bäst! Den är trådlös och tänk, då kan alla i familjen skriva ut från sina  egna datorer. Och jag behöver ju jämt kopiera en massa som ska skickas till facket, försäkringskassan och arbetsförmedlingen! Där andas han äntligen. Nu behöver jag ingen vidare övertalning i detta inköp, så jag undrar lite smått varför det verkar som om jag håller hårt i penga pungen? Det får jag svar på i nästa mening, han vet nämligen inte hur han ska göra för att beställa den. Sambons erfarenhet inom datorism sträcker sig nämligen enbart till att kolla runt på Blocket 😆  och det gör han iofs mkt proffsigt.

Jag slår mig ner och fyller i alla rutor markerade med ett kryss med en Sambo hägrande över hö axel. ” Du, kryssa i att vi vill ha nyhetsbrev också” säger han uppspelt. Med en blick som kan döda och en röst som dryper av istappar menar jag att i så fall kan han han öppna en egen mail, JAG tänker då inte fylla min postlåda med sånt skräp. Så det så! Då känner han inte för att kryssa i den rutan längre 😉

Redan dagen efter 😯 plingar det i mobilen! Jajamensann, det är från MISCO och de har den stora glädjen att meddela att skrivaren nu är framme 😀  Det går bra att hämta paketet på ICA MAXI………Här börjar jag känna mig lite mindre nöjd, ICA MAXI?! Vi hämtar ju våra paket på Spel och Pappersbutiken! Min oro ÄR befogad för under ICA MAXI raden står det Löddeköpinge! HALLÅ!!!!!!!! Jag bor ju i Dalby, dvs ca 5 mil från L-köpinge. Så det var den snabba leveransen det 🙄

Inget ont som inte för något gott med sig, nu tänker sambon bli lika duktig på att fylla i formulär som han är på att surfa runt på Blocket 😉 😛

Läs även andra bloggares åsikter om <a href=”http://bloggar.se/om/humor&#8221; rel=”tag”>humor</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/MISCO&#8221; rel=”tag”>MISCO</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/skrivare&#8221; rel=”tag”>skrivare</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/scanner&#8221; rel=”tag”>scanner</a>, <a href=”http://bloggar.se/om/tr%E5dl%F6s&#8221; rel=”tag”>trådlös</a>

2 thoughts on “Supershopparen?

  1. Vad duktig B är som börjat shoppa på internet!! 😀 så nu blir det väl fler gånger framöver kan man tro!! Låter som en fantastisk maskin – säkert bra att ha för hela familjen! 🙂

    Gilla

  2. Alltså – jag trodde inte att såna fanns! Såna som VILL ha nyhetsbrev alltså. Men jag håller absolut med dig, ska han ha mailboxen fylld med sånt så får han ju ha en egen mailadress. Självklart! Hälsa honom det från mig.

    Gilla

Sjung ut!

