Tumult

Inte bara Skåne och Malmö är upp och ner vänt…..även jag är det. Många tankar och känslor snurrar och jag har svårt att finna fokus. Vad jag önskar mest just nu är att jag kunde ta bort manteln som fjättrar min kropp. Bara kasta den av mig och vara jag, jag som var innan jag blev sjuk. Riva alla försäkringskassans ansökningar och utbetalningar och jobba som vanligt folk….Men istället sitter jag här och undrar vem som ska anställa mig på 18 timmar i veckan (den arbetstid jag nu kommit upp i), hur ska jag få pengar för den tid jag inte kan arbeta? Sen undrar jag ju då om jag blir sjukare igen, vad står jag då på för inkomst? Ja, det är mkt som snurrar och jag gör som strutsen, stoppar huvudet i sanden för jag kan ändå inte påverka situationen. Jag är inte frisk iaf 😦 hur mkt jag än låtsas. Men definitivt bättre……..Bläää vilken pestig blogg…..men dessvärre sann 😕 Men bättre duger inte, inte om man vill betala sina räkningar och få mat på bordet. Så vad händer nu? Ja, det får vi se…..

9 thoughts on “Tumult

  1. Vill bara skicka en kram – förstår att det är otroligt tungt, dels att inte må bra, dels att behöva tampas med oron för hur det ska bli. Jag och huliganen håller tummar och tassar för att det ändå ska ordna sig för dig.

    Och du – en blogg behöver inte alltid vara hurtfriskt rolig, jag tycker den ska vara lite som livet – både upp och ner.

    Gilla

  2. Usch så jobbigt det låter. Förstår oron, men riktigt hur illa det är förstår man nog inte förrän man varit där.

    Håller tummarna för att det finns en lösning någonstans, som du bara inte hittat än.

    Kram

    Gilla

  3. Ja du vad ska man säga: jag känner precis som du!
    Livet går upp och ner så är det 🙂
    Men vi får hoppas att allt löser sig i slutändan trots allt!

    En stor varm kram från mig till dig ♥♥

    Gilla

  4. Jag förstår vad du menar o hur du tänker.
    Man vill ju inget annat än vara ”normal” o vara som förut.
    Ibland orkar man inte låtsas hur mycket som helst. Man måste få känna såhär oxå.

    Många kramar från oss alla!

    Gilla

  5. Skickar massa kramar till dig! Det är inte ofta man ¨hör dig klaga. Förstår din oro tyvärr vet jag ju att försäkringskassan är inget roligt att vara beroende av, de är aldrig snabba och alltid super omständiga. Hoppas det lörser sig! Kramisar vill du få ny energi och träna lite så hör av dig :)Jag kan också behöva fylla på energin, den går ju upp och ner här med som du vet.

    Gilla

  6. Kramar till dig Anki!! Ofta vid gott mod och med många roligheter i bloggen och så fullt upp med dogs och familj. Klart man blir deppig ibland och särskilt när det handlar om pengar. Det måste bli bättre helt enkelt!! Det håller jag alla tummar och tår för!
    Kram igen…

    Gilla

  7. Det är så tossigt att alla regler är så otydliga och luddiga…Det verkar inte riktigt som nån vet hur det ska vara….*sucka*
    Hoppas verkligen att ”någon” reder ut hur det ska bli…..Kram

    Gilla

Sjung ut!

