Träna men inte träna

Ledig tisdag, så mkt på att göra listan

  • städa
  • tvätta
  • långpromenad
  • laga middag
  • hjälpa till med valpträning
  • träna på klubben
  • hjälpa till med läxorna

Ja det blev en hel del ogjort 😦 , men en del blev ju gjort iaf *positive thinking*

Rut och Kanel har gått i skola idag 😀 De var med Mikan då det kom en hundtränare till skolan idag. Buss och buss dit, buss och buss hem samt tre timmars träning, de var som lasar när de kom hem. Hade först tänkt åka själv till klubben utan hund, men jag är också lite lasig så jag mig själv en ledig kväll 😛

Lika mkt som Ruthunden njuter av bussresan lika mkt våndas Kanel 🙄

DSC01409 Mikan har bytat praktikplats och börjar på nya stället imorgon, en kennel 😉 Det blir nog roligt, olika hundar med olika behov och lite pälsvård kan det nog också bli. 🙂

På lördag är det träff för lapphundar i Ronneby, ska bli så kul *längtar*. Försökte lura med mig B, men han tycker det finns mkt att hinna med i huset så han stannar hemma. Har jag tur kanske han t om tar städningen som aldrig kom till skott i dag 😆

 

9 thoughts on “Träna men inte träna

  1. Kanske tur att hon hade två hundar med sig…tre timmar är lång tid för en hund ju!! 🙂
    Låter ju kul med kennel…hoppas det blir bra! Vi ses imorgon!
    Kramis

    Gilla

  2. Vad söt Rut ser ut som sitter o tittar ut på bussen.
    Kan tänka mig att dom var trötta när dom kom hem, vad duktigt av Mikan att ta med båda två.
    Låter som en rolig praktikplats Mikan ska på 😉

    Ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

  3. Alltså, jag tycker du prioriterat lite fel? Hur tänkte du där du valde tvätta framför långpromenad? Där måste det väl ha kopplat fel bland hjärnsynapserna?

    Gilla

Sjung ut!

