Födelsedags halloween och RUT sysslor

Uppenbarligen inspirerad av Jackrusseln Jesse, har Rut nu fått träna på lite “nyttigare” sysslor 😉 I dag har vi tränat på att släcka lampan i vardagsrummet, den enda knappen hon når upp till tack vare att soffan står under den 🙄 , stänga dörren till toan och hämta sitt koppel. Hon utför sina uppgifter noggrannt och duktigt, men har inget ord för dem än. Toa dörren var svårast, speciellt när Bengt kom och ställde sig som “störning”. Han tycker nämligen inte om när Rut hoppar och har talat om det för henne X 100 😕 .Så det tog emot att sätta framtassarna på dörren för den lilla Ruthunden. Men vi backade  i övningen och jag ställde mig närmre, så till sist gick det med 😀

Har ni missat Jesse och hans duktiga matte så kolla in honom här!

 

I lördags var vi på bästa Halloween födelsedagsfesten ever! Min barndomskamrat fyllde 40 och som de hade ansträngt sig! Så mkt pyntat och alla hade verkligen ansträngt sig för dagen. Själv ville jag visa barnen hänsyn och komma som pumpa, men jag undrar om inte barnen var mest scary eg?! :mrgreen: Oskar var vampyr SONY DSC och såg rätt farlig ut 😉 Så här såg det ut vid ingången till den hyrda lokalen, obs mobilbilder och dålig kvalisort. DSC01414

Inne kunde jag inte fota eftersom jag inte har blixt på mobilen, men det var helt mörklagt, kolsyre-is som spred rök och bubbel, häxor som hängde i taket och gol, spindlar och nät, dans till projektor med gamla godingar som Thriller mm mm. Verkligen hel lyckat och så fint!!!!

14 thoughts on “Födelsedags halloween och RUT sysslor

  1. Men gud vilken duktig hund…nu blir man allt imponerad 😉

    Härligt party!!
    Oskars utsmyckning är ju toppen 😉
    Du var säkert snygg oxå.
    Ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

    • Dina tjejer kan många saker också Helena så jag är ganska säker på att du kan sätta lite musik på en film som blir minst lika proffsig 😀 Jo jag var en snygg pumpa…med en STOR dubbelhaka 😉 Därav inga foton in public 😉

      Kram

      Gilla

  2. Varför ingen bild på dig då???
    Wilmer kan hämta snuset….kanske borde lära honom andra nyttigheter oxå…
    Han fick träffa småbarn i helgen…2 och 4 år gamla flickor som blev överförtjusta och skulle klappa och bli pussade hela tiden. Han uppförde sig helt underbart. Lät tjejerna pilla och krama och klappa under livliga tjug…När han tröttnade gick han helt lugnt och la sig! Så stolt över honom!!

    Gilla

    • Men det är riktigt hushållsnära tjänster Wilmer pysslar med 😛 Han måste ha mått som en prins med all gosning med barnen i helgen…..Han gillar ju myspys och gos den ”lille”knä hunden 😆 ❤ Klart du ska vara stolt över honom, för många saker faktiskt 🙂

      Gilla

  3. Visst är det roligt med temafester =) Speciellt när man ansträngt sig såå… kul för de som höll i festen att gästerna ansträngt sig tillbaka. Oscar ser riktigt scary ut, hade velat se dig oxå 😉
    Ja jag har ju verktygen för att öva in trix med mina, fick ju en jättefin handbok av dig… Ska nog ta tag i det nu när kvällarna blir mörkare & mörkare =)
    Kramen

    Gilla

    • Blir så imponerad när folk orkar anstränga sig så. Själv har jag inte orken längre, men njuter av andras 😛 Nu kan nog handboken komma väl till pass Lotta, ett bra sätt att träna upp sin klicker tumme 🙂

      Kram

      Gilla

  4. Vilken fest! Jag som är av naturen lite mörkrädd och skrajsen….hade fått hicka redan vid ingången!!

    Duktiga tjejer du har, kan du kanske ta två tussar på internat och lära dom allt dina tjejer kan 😉

    Just nu är dom billiga, båda två!!

    Kram

    Gilla

  5. Sedär ja…. nu kom jag fram till bloggen din! Att jag inte tänkt på det då? Då funkar det säkert med min andra väns blogg oxå! Hahahaha…. teknikens under, det är inte jag i alla fall.
    Varför fanns det inga bilder på dig som pumpa då? Det vill ju i alla fall jag se! Men sonen var ju jätte häftig!
    Lycka till imorgon!
    Kram Janeth ❤

    Gilla

    • Ibkand har jag fått uppdatera mina favoriter för de helt plötsligt inte funkar, tekniken är bra när den funkar 😉 Jo, jag tyckte jag var lite väl fyllig under hakan i min pumpadräkt, därav bristen på foto 😆
      Tack så mkt Janeth, det kommer förmodligen inte visa något på rtg imorgon. Men det är tre år sen sist och jag blir liksom inte bättre på en del plan 😦 Men på en del är jag lots of jätte mkt bättre 😉

      Kram

      Gilla

Sjung ut!

