Beautiful blogger Award

😀 har jag fått mig tilldelad av Huliganen och hans matte. I det frivilliga uppdraget ingår att avslöja 7 saker om mig själv, de behöver dock inte vara sanna, har jag bestämt 😐 😛 . Inte vill jag väl sitta här och avslöja min lumpna person 😆

beautifulbloggeraward De sju bloggar som jag väljer att skicka awarden vidare till, utan inbördes ordning är : Bex & Douglas och deras matte Cecilia. Jag tycker om att läsa hennes bloggar för hon har så mkt av det jag själv saknar, nämligen energi. Så efter en tur hos henne är jag så utmattad att det känns som jag också har tränat hund 😆 Och det är en så härlig känsla!

Jag vill också uppmärksamma er på Sussie`s blogg CNY Hon har en annan form av träning med sina hundar, någon tränar agillity, någon skydd, det spåras och lyds, man får även liten glimt av familjen.

 Elsas matte är en blogg där man kan följa Janeth och hennes familj. Janeth är en person att beundra, en kamp för att få rätt hjälp till sjukvård och däremellan pysslas, bakas och botaniseras det. Var får hon styrkan ifrån?!

 Gårdshunden Janos får smilbanden att vrida sig kring öronen med alla sina upptåg. Han har väldans mkt bry med att övertyga matte och husse om att det är bra att dra med sig allehanda fynd hem….även om det är kvarlevor av något 😉

Equaltonone är en skiftande blogg. Fina dikter, fototävlingar, hundträning, MFF och allsvenskan rapporteringar ja allt mellan himmel och jord…Alltid spännande att besöka.

Livet som Sofie och Schnauzern ser det är en blogg med sanningar. Schnauzern är en bestämd dam som ibland ger Sofie gråa hår emellanåt, och vice versa 😆 men som är SÅ älskad trots el pga det?! 😆 Här får man följa rymningen av Hamstern, hur Schnauzern fångar in rymmaren, till den rogivande Lotten där Sofie och Schnauzern stortrivs, kurser mm

DoggBlogg ger också anledning till återbesök. Här får man följa Valpens utveckling och skolstart, Briardens snygga poser, den ogenerade bloggaren är matte Bitte och hon skriver på ett underbart roligt sätt. Försöker komma på någon gång där jag inte har dragit på smilbanden och tränat magmusklerna när jag varit inom. Kan bara komma på en gång och då var det sorgliga besked 😦

Ja, iförsta hand är detta hundbloggar…kan man tro. Men många av dem handlar om så mkt mer, kika gärna in och see for your self 🙂

Och jag då? 1. Jag är en glad och positiv människa som försöker se saker och ting ur många perspektiv, tyvärr 😉 Resultatet av det blir att jag kan befinna mig i situationer där jag försvarar tredje part, utan att ens behöva beöva känna tredje part!!!!!! Det är nog en sjukdom, “Försvars sjukan”. Ibland önskar jag att jag vore mer svart/vit, för visst måste det vara enklare?

2. Jag är en idè spruta men ingen fullföljare

3. Fullkomligt hopplöst slarvig. Papper ligger i osorterade högar tex, fast å andra sidan är det högar som jag har koll på (tror jag trallala, tror jag trallala)

4. Jag är lojal och ställer upp för den som behöver stöd el hjälp. Där har jag numera kommit till insikt om att viss sortering måste göras för att inte köra slut på mig.

5. Jag är en debattör, allting kan vridas och vändas på och det är spännande att lufta ämnen som man inte står lika i.

6. Ibland (ganska ofta) saknar jag mig själv som jag var innan våren 2007 då jag blev sjuk i Fibromyalgi. När jag kunde baka, städa, göra utflykter med barnen, inte behövde ta hänsyn till en kropp som inte är överrens med psyket, när jag var smal och vältränad, hade lots of energi och lusten att göra saker.

7. Jag tycker mkt illa om orättvisor, dåliga förlorare, ogrundad ryktes spridning,gnällspikar och energitjuvar 😉

Ja, nu känner ni mig! 😀

8 thoughts on “Beautiful blogger Award

  1. Man tackar och bugar och allt sånt…skickar en jättekram samtidigt!!
    Och om någon till äventyrs skulle titta in hos mig: Välkomna!

    Gilla

  2. O tack o tack! Janos bugar o viftar på svansen o skickar massor med nospussar till Rutan-Tutan o matte Anki! Han är så stolt nu så det liknar inget…
    Kika gärna in på bloggen hans, den är inte så tät i inläggen – mer av ”den som väntar på nåt gott…”
    Janos m matte Lena

    Gilla

  3. Heej!
    Det var ju 7 spännande beskrivningar av dig….. hehehehe
    Så du tycker att jag ska göra det samma? Okej!
    Tack för din kommentar i min blogg. Hoppas allt är bra med dig.
    Kram Janeth

    Gilla

Sjung ut!

