Aha……nu vet jag

]Efter Bittes mkt noggranna och utförliga, nåja, rasbeskrivning av Bearded Collie har jag nu fått allt mkt klart för mig!Så skriver Bitte :

Bearded Collien är långhårig och har förkärlek för lera, gegga, dy, rävbajs samt kardborrar. En fullvuxen Bearded Collie ska vara cirka sisådär många centimeter hög och på ett ungefär ganska lång; en sund Bearded Collie står inte gärna stilla tillräckligt lång stund för att medge mer exakta mått.
Bearded Collien kan vara svart, brun, sandfärgad eller blå

Direkt vet jag ju, med tanke på Helikopterns ystra kropps språk (hon kan då rakt inte stava till lugn!), kärleksfullhet (slukar alla med hull och utan hår), ivern att vara nära (el ovanpå) osv, var jag hörde talas om rasen första gången. Jajamensann! Redan som palt kom jag i kontakt med ovannämnda filur. Jag minns att jag tyckte så synd om hans bästa kompisar, jag var lycklig över att han ens hade några kompisar. Trots detta något burdusa sätt så ligger det en massa charm förpackat……Visst är han väl en Beardis?!

Beardis?

Twitter flyger högt

[/caption

Visst är väl kropps språket detsamma va? Jag har iofs inte sett valpen studsa fram på sin svans än, men hon är dock bara en Valp….än så länge 😆

5 thoughts on “Aha……nu vet jag

  1. STOPP! Valpen är INTE en tiger. Valpen är en helikopter. Att sedan Tiger råkar vara en helikoptersläkting är en annan sak. Tiger är en Bulldozer. Det är inte Valpen.Och det beror blott och bart på en sak: vikten. En färdigrandad tiger kan svårligen lyfta på det eleganta (?) sätt som en valp av beardismodell.
    Något mer ni undrar över?

    Gilla

Sjung ut!

