Wow, vad skoj det var…….

……att kolla in den duktiga ligan 😀 Bäst av allt var kanske att få se att man kan belöna med en slungboll utan att kasta den? Man bara låter den dingla lite så tar hunden den själv….El så kanske Nina Svartbergs variant på att knyckla ner en bollkastare i byxlinningen så den inte syns och bara SCHWOOSH så är den framme och kan användas? Fast det skulle ju betyda att jag måste gå ner lots of vikt el kanske köpa ännu större byxor?! 😯 *not good* El så var det kanske det faktum att även landslagshundar hittar på lite egna övningar? JAPP, det var det bästa nu när jag tänker efter 😆 Den tysta, viskande, avstängda mobiltelefon publiken uppmanades till att stojja och applådera precis när och hur som helst, som om vi inte visste när momenten eg var slut. Tänker inte erkänna för någon men så var det, jag hade ingen aning om när de var slut, så jag smälte bra in i där helt plötsligt :mrgreen: Men sant är att det var svårt att ”bära” sig åt, kändes lite osvenskt att tjoa när hunden hittat vittringspinnen tex.

Något annat bra att se var det här med belöningssätt och intervaller. Jag vet ju att hunden måste göra uppehåll i godis snaskandet emellanåt, om inte annat för att undvika syrebrist 🙄 men jag fick ganska klart för mig hur det ser ut när hunden ska veta ATT det kommer en belöning men inte NÄR den kommer. Verkar ju så himla lätt nu när man sett det IRL.
Ja, sen insåg jag att jag skulle platsa i gänget utan problem, där fanns nämligen fler rökare 😉

Hörby BK hade mat över som åskådarna fick köpa till det facila priset av 30 Skr inkl dryck och sallad. Jag valde den vegetariska varianten av Lasagne, mums vad det var gott.

Jag hade såklart med mig boken, boken med stora bokstäver, även kallad BIBELN! Med sikte på 10an skriven av Nina & Kenth Svartberg. Med boken och en röd vattenfast penna, anföll jag sen Nina och fick en autograf som sedan kompletterades med Kenths namn också.
Tyvärr hann inte pressen med mitt stora möte, så det är inte förevigat…annat än med texten då 😉

Men Nina och jag har en del gemensamt…..Titta själv här:

Nina Svartberg och Skoj


Vad ser ni då förutom naturligtvis att Skoj och Rut har samma färger i sin hårman? Jo men visst, Nina gillar också rosa skor precis som moi 😀 . Det måste ju helt klart betyda något el inte 😛

Det var iaf väldigt roligt att se hur trevligt och roligt lydnad kan vara, för både hund och människa. Vad som var lite mer synd var att det var bara Skoj och Ylle som inte var Border Collies. Ylle är Maria Hagströms Kelpie som på bilden nedan tar sig an apporten

Ylle tar apporten

Lite extra poäng ger jag till Nina och Skoj för att de var så charmiga. Det finns många duktiga ekipage, men det ligger en viss ögonfröjd i om det finns utstrålning dessutom. Och det fanns det tonvis av i paret Nina-Skoj.

7 thoughts on “Wow, vad skoj det var…….

    • Ja det kan du gott vara 😀 för det var verkligen jätte kul! Men nästa år går kanske VM av stapeln närmre ditt hem och en intill liggande klubb bjuder in dem där……DÅ ska jag vara avundsjuk för jag vet precis vad jag går miste om 😆

      Gilla

  1. Vissa i din bekantskapskrets (Bitte) ska upp och gå kurs för din idoler här i Uppsala. Ett litet tips bara… 😉
    Själv blev jag medlem i ”deras” klubb igår då jag började kurs där då.
    Och nu tänker du givetvis att det är en Elitlydnands kurs Jea och Dino har börjat på. Och det skulle man kunna tro… Men jag vill inte överglänsa Svartfotingarna så jag nöjjer mig med att gå Rallylydnad istället! 😉

    Gilla

    • Jo jag vet Jea, jag vet! När vissa *läs Bitte* kommer dit frågar då såklart Nina varför inte hennes charmiga kompis är med :mrgreen: Och då får Bitte krypa till korset som rasist : ”Hon har ingen Briard” får hon då erkänna 👿

      Snällt av dig att inte utmana Svartingarna i lydnad utan vagga in dem i falsk säkerhet med att gå Rallylydnad *visslar gillande*
      Själv är jag ju inte alls avis på dig och Bitte *ljuger så det ryker* 😆

      Kram

      Gilla

      • hahaha…du var ju riktigt vitsig där i rubriken, du skulle skrivit Wow, va Skoj det var!!
        Det var en trevlig kväll minsann!!
        kram Lotta

        Gilla

Sjung ut!

