Gårdagens träning

Rut & Kanel


Åkte och tränade med Bitte och Lotta igår. Var inte lika inspirerad och sugen som när vi bestämde att vi skulle träna på fredagen. Men det gick hur som helst bra…..Men om man frågar Rut skulle hon nog vilja anmäla mig till HRIS Hundens-rätt-i-samhället 🙄 Det tycker jag är orättvist, varje matte har väl rätt att göra en och annan fadäs, va?! 😕 Det var i slutet på träningen det hände, när Rut skulle springa till rutan som det hände. Ruthunden tog sats och racade mot rutan, jag värmde upp kastarmen och svepte iväg slungbollen….Rätt i rumpan på Rut 😳 Precis vad man vill ska hända när man försöker få hunden att springa mot rutan med glädje…:mrgreen: fast å andra sidan är det kanske det som händer, jag menar, ”skynda dig in i rutan, annars får du en boll i ändan” 😆 Jag hade iaf vett att skämmas lite, men de facto är :JAG SUGER PÅ ATT KASTA FÖREMÅL!
Övrigt som vi tränade var extern belöning i buren, pauser, ff, fjärren, runda flaggan, inkallning med ryggen emot Rut.Sen kommenderade Bitte mig i ff, sättande undergång, inkallning med ställande och läggande,rutan och hopp-apport. Vad som då behöver slipas på är inkallningen, ställandet tog för lång tid. Steg förflyttningar till vä och bakåt. För övrigt var hon väldigt duktig. Lekandet på plan har burit frukt, hon känns på mkt mer nu, går inte ifrån på samma sätt. Tur man läser så många bra tips som man gör.

I dag är det bröllopp, Viktoria och hennes Daniel gifter sig och de verkar t om ha tur med vädret. Innan sa mormor (som har sten koll på kungahuset med alla förgreningar i släktträdet) att hon inte fick dö föränn kronprinsessan hade gift sig, nu har höjt oddsen, nu måste hon se deras första barn också innan hon kastar in handduken ♥♥♥

10 thoughts on “Gårdagens träning

  1. Du får nog ta din slungboll & gå ut på en äng, utan träd, folk & hundar och öva på kast =)
    Ang. kungabröllopet… Jag har inget emot Svergies kungligheter generellt, men är väldigt emot det som kungahuset representerar (Diktatur, förtryck)
    I dag har ju inte kungen någon makt i Sverige, men man kan ändå inte bortse från historien. Och den är inte särskilt smickrande…

    Imorgon kommer jag till Dalby =) fick ju inte se tikarna i torsdags 😉
    Och så ska jag hämta Philip med kompisar som kommer med tåg från Köpenhamn ❤

    Kram kram

    Gilla

    • Vad kul, då ses vi imorgon igen kanske 😀 När kommer killarna?
      Jag och bollar är som två pluspoler, går icke ihopa uppenbarligen 😳 men jag kämpar på för Ruthunden älskar bollar…Ja iaf gjorde hon det innan gårdagens fadäs 😛

      Royalism är inget att fördra, men eftersom vi nu lever i demokrati känns det ändå lite småromantiskt att Kronprinsessan funnit en vanlig borgare♥

      Kram Kram♥

      Gilla

  2. Ska vi gå en kurs och lära oss ”kasta föremål på rätt sätt” kanske man kan lägga till inlärning av att säga flera ord på sammagång…som ”braflaggan” tillexempe i den där kursen!! ???
    Kul att ses igår!!

    Gilla

    • En sådan kurs skulle vara optimal för oss 😆 Vilka mästare vi skulle kunna bli efter lite undervisning och övning 🙄

      Hoppapport är också ett ord värt att träna på 😉
      Vi fick ändå pratat lite igår, trots ganska effektiv träning, el hur!
      Kram

      Gilla

  3. Jag har också dängt en boll i rumpan på Karlsson, på framåtsändandet. Mina träningskompisar var djupt imponerade… över att jag lyckades träffa den lilla terrierrumpan. 🙂 Och Karlsson tog inte så illa vid sig, tror jag. Är också helt kass på att kasta. Slungboll brukar funka rätt bra, men man kan ju inte lyckas jämt. 😉

    Gilla

    • Kanske jag inte skulle se det som ett nederlag helt enkelt. Jag menar, det är sant att det krävs en del fingerfärdighet för att träffa en 5 kg Ruthund i rumpan 😆 Känns genast bättre 😉

      Gilla

  4. Rätta takter mormor!

    Inte lätt att kasta alla gånger. Du tänkte kanske tanken innan ”Nu gäller det att inte träffa Rut” och så kan hjärnan inte förstå ”Inte” så det blev som det blev =)

    Gilla

    • El så tänkte jag, se till och snabba dig annars får du den i ändalykten 😆 En sak vet jag iaf, bollar är farliga i mina händer, apporter är förenat med dödslängtan 😆 :mrgreen:

      Gilla

Sjung ut!

