Long time no see

Långt mellan ggr blir det, har ju vansinnigt mkt att berätta eg men nöjer mig med det viktigaste : hundarna 🙂

De här två tjejerna och jag var och tränade i söndags. Med Rut hade jag bestämt mig för att träna : fokusering, hon har börjat att avsluta träningen lite när hon själv tycker och går och snusar. Det gick bra, mkt lekande blev det 🙂 Stegförflyttningar:Där har vi svårt med backandet och steg till vä…..Undrar hur mkt de drar ner på att hunden inte följer stegen men sätter sig korrekt så fort föraren har stannat? Någon som vet? Inkallningar från stående med läggande och fart: Kanon 😀 Extern belöning i buren: Det gick fin fint.
Kanel tränade jag mest att vara tyst när man jobbar: Viss framgång nådde jag väl där kan man säga 😉 Man måste ju börja någonstans 😛 Annars fick hon mest vara med.
Efter träningen åkte vi till Skrylle och gick en runda, så härligt tills vi hörde en hund yla ganska nära nära och sen ett gevärsskott! för vad tänkte Anki då tror ni? Jo att nu kommer det snart ett skadeskjutet vildsvin farandes mot oss, skogen är ju hemskt liten *not* 😳 Så vi njöt av promenaden i mkt rask takt.

Igår var vi på klubben och tränade, hade bestämt mig för att bara stå och vara med båda hundarna under platsliggningen när de sköt. Ett val som visade sig vara klokt, Kanel blev ganska illa till mods. När vi kom så pep hon lite av arbetslust, när skotten gick av slutade hon med det. Jag kunde se i ögonvrån hur hon kollade in både hur jag och Rut reagerade och vi var coola båda två 🙂 Efter att de andra hade avslutat sitt p-ligg försökte jag leka igång Kanel vilket var lättare sagt än gjort. Efter ganska lång stund lekte hon så äntligen tillbaka, men då kom budförings skotten. Svansen slokade och hon vill gå till Rut. Busade på och övergick till gosning men hon kunde inte koncentrera sig alls. Kollade av allt på plan, så det fick bli att belöna kontakt. Så det gjorde vi. Försökte träna lite hopp på skoj, att jag sprang brevid hindret, så fort hon landat på andra sidan försökte hon pipa iväg till Rut 😆 Ja det var liksom inte lönt, så med hängande svans fick hon sen ligga och titta när Rut tränade.
Nästa tisdag tänker jag vara plats tidigare och träna med Kanel IINNAN skotten och sen bara vara. Så får vi se om hon kan vänja sig el inte.
Rut fick tränat samma som i lördags + lite rutan, hopp/apport utan hjälper, detsamma med metallen, vanlig metall apport apportering med de olika delarna i den kedjan var för sig, inkallning med läggande och ställande. Samtliga moment gick bra, tills jag tränade för länge….Hon var trött i skallen när vi åkte hem.
Anna var plats med sambo och hundgäng, så dogzen lyckades fastna på några bra bilder. Du är så duktig på att fota Anna, tack så mkt!♥

Efter träningen körde jag hem till Linda och fikade, promenadade i härliga Dörred och fikade igen. Gissa om jag blev paff när jag satte mig i bilen och kollade in klockan 😯 0.28!!!!!!!! Herregud, så länge får jag inte vara ute en vardag 😆 😛

Kroppen har varit tosig ett tag nu, därför tar jag bort torsdagen igen. Få se om det hjälper, annars får jag nog hitta en ny plats 😦 Jobbar ju bara 15h/vecka och det är inte ens halvtid.
Hörde om en MS sjuk kvinna som lyckade komma upp till 50% men fick ingen ersättning från FK på de resterande procenten…Hur tänker man då?!

Kram på er alla där ute och Skön sommar♥♥♥♥♥♥♥

15 thoughts on “Long time no see

    • Kiila håller på och förbereder sig allt hon kan 😉 så det kan nog dimpa ner ett litet gäng när som. Så stor som hon är så fyller hon väl Kanels kvot också 😆 😉

      Gilla

  1. Usch… jobbigt med skotträdd/-berörd hund. Synd om både henne och matte. Men hur regagerade hon när det sköt i skogen när det (inte) kom ett vildsvin?

    Trist också när kroppen inte vill vara med. Hoppas den kommer på bättre tankar!

    Gilla

    • Hon blir inte skräckrädd, utan mer vad ska man säga obekväm?! I skogen reagerade hon inte, dels var det inte lika nära och sen bara ett skott. Här blev det totalt 6 skott. Men hon verkar inte gilla när det blir hög ljutt liksom. likadant om vi kollar ishocky tex, då går hon och lägger sig i sovrummet.

      Hoppas oxå kroppen tänker om och samarbetar istället för motarbetar.

      Gilla

  2. Va gillar hon vuvuzelorna i fotbolls VM då?? OM hon inte gillar dom så håller jag med henne!!!
    Jag har precis varit på Lunds Brukshundklubb och kollat rallylydnadstävling. Wilmer träffade en häst och han tyckte det var läskigare än alla skott i hela världen tror jag….dessutom träffade han en navkapsel till en bil och den var om möjligt ännu läskigare än hästen……Man kan vara rädd för olika saker!!!!

    Underbara bilder i ditt inlägg!!!! Vi måste snart träffas och snacka och kanske träna lite!!!

    Kraaaaam!!!!

    Gilla

    • Vuvuzelorna?! Ingen aning vad det kan vara, men gillar inte du dem Lotta så gör absolut inte Kanel det i heller 😆

      Jag ska träna hos Bitte på fredag vid 17…sugen? *frestar*

      Vi skulle behövt träffas för att gå på promenad, evigheter sen vi SNACKADE liksom……för det finns väl ett liv utanför hundevärlden, eller 🙄 😉 😛

      Kramen♥

      Gilla

      • aha..inte alls omöjligt att Wilmerhunden vill träna lite imorgonkväll! Jag slutar 16 och ska ju göra nåt med vovven hur somhelst….Nytta med nöje isåfall!!

        Promenad väldigt snart skulle vara trevligt!!

        Men Anki..har du missat all fotboll som visas på TV nu? trumpetandet som man hör hela tiden är från vuvuzelor!! *hemskt* Säg åt Kanel att hon inte gillar dom!!!

        Gilla

        • Ja jag har faktiskt inte alls följt fotbollen eftersom Sverige inte är med, men trumpetandet har vi ju ltckats höra när vi bläddrat med fjärrkontrollen….Kanel hälsar att hon fullkomligt avskyr dem :mrgreen:

          Ja, vad kul att du och Wilmer vovven dyker upp *me like*
          Vi får boka in en umgänges dag 😉 När har du semester?

          Kram

          Gilla

  3. Vilka fina bilder 🙂
    Rut ser härlig ut där hon hoppar med apporten.

    Men gud så läskigt när du hörde skottet i Skrylle där vildsvinen frodas…usch vad rädd jag skulle blivit.

    Ja man begriper sig inte på detta med FK…dom är ju helt sjuka i huvet…eller regeringen som bestämt så vansinniga regler.

    Ha de bra o sköt om dig!!
    Kram

    Gilla

    • Lite synd om FK personalen är det nog, de måste ju utföra det regeringen bestämt…..Men man tycker ju ändå att lite mänskliga beslut måste de väl ändå kunna ta och inte vara sådana paragrafryttare. Det finns alltid undantag som bekräftar reglen menar jag 😉

      Jag BLEV rädd ska jag erkänna 😛 En lite fegis är vad jag är när det kommer till vildsvin.

      Kram

      Gilla

  4. Underbar bild på dina tjejer!
    Ennio är också rädd för en del saker fast mest för fyrverkerierna på nyårsafton…..då kryper han nästan ur sitt eget skinn!!!

    Synd att din kropp blivit sämre, hoppas det löser sig med arbete för dig! det är inte lätt för oss nu för tiden!!
    Jag har tur och får vara sjukskriven hela sommaren till hösten drar det igång igen med arbetsträning!

    Ha de gott!
    Kram

    Gilla

  5. Visst är den! P minner om ”är man stor måste man vara snäll” eller hur?! 😀 Skönt att du iaf får vara ifred till hösten, kanske kan du njuta av sommaren då! *hoppas*

    Kram

    Gilla

  6. Anki panki! Jea har läst din blogg men inte skrivit någon kommentar på länge känns det som. Jag tycker att ni är sååååå himla duktiga! Och vilken fin bild på Kanel Och Rutis!
    Den borde du göra en förstoring på!
    Kramar!!!

    Gilla

Sjung ut!

