Bido Dog

Idag var det så äntligen dags för skolavslutning, till barnens glädje. Vad som däremot är mindre kul, är ju vädret 😦 Man blir nästan mörkrädd när det går upp för en att det snart är midsommarafton, då ska sommaren vända på andra hållet igen och det blir mörkare. Kan det bli mörkare undrar jag då?

Bido Dog är namnet på Oskars önske hund. Han infade rätt tydligt för mig igår om sitt önskemål om en egen hund. Den ska vara svart och brun, gärna en dvärg rottweiler (finns det 😯 ), storlek som Rut. Den ska bara få gå korta promenader tills den är ett år, tänderna ska vara fina och de ska träna agility. Han kan tänka sig att vänta tills han fyller 10 innan han får den. Jag säger bara en sak Keep on dreaming 😉 Fast det var väldigt sött att höra honom planera och berätta om hur den skulle skötas osv under vår kvällspromenad.

Rut och jag har idag tränat lite hämtande av föremål i HÖGT gräs, med mer el mindre framgång 😕 När hon hittade tennisbollen tex, så var hon tvungen att se om det gick att dra av ”pälsen” på den en stund innan hon med stora känguru hopp återvände till mig. Även om vi inte jobbade riktigt som jag tänkte mig, så jobbade hon hårt iaf 😆 och sen dess har hon legat utslagen på olika väl valda platser i huset.

I natt ställde sig Kanel brevid Bengts säng och talade om att hon var i desperat behov av att gå ut (har aldrig hänt förr). När hon äntligen fått upp gubben ur sängen störtade hon bort till sin nygrävda lya och ……. ja vi vet inte vad hon pysslade med eg 😆 men hon kom snällt in igen när B kallade iaf.

Nu ska denne svensken kolla på Percy Jackson, tror den är riktigt bra att kura ihopa sig i soffan till en regnig dag som idag.

13 thoughts on “Bido Dog

  1. Men det förstår du väl att du måste nu leta efter en förkrympt rottis till junior.
    Det blev inga valpar för Kanel? Vad trist! Ska du försöka igen eller?
    Elsa löper just nu och hon är en riktigt sur PMS-donna för tillfället. Det har hon aldrig varit förut. Hon har börjat kissa som en hanhund helt plötsligt oxå. Knäppgöken! men go är hon i alla fall.
    Ha en fin helg. Kram från Värmland

    Gilla

    • Nä det bidde inga valpar denna gången 😦 men skam den som ger sig 😉 Det är inte jag som ska ”ha” dem, det är Kanels uppfödare, som tur är! Tror jag hade fått spader av det stora ansvar som följer och allt man ska och bör veta, men så här får jag ju njuta av godbitarna liksom 😉

      Kram

      Gilla

  2. ja visst är det en tysk jaktterrier han vill ha då!! Fast Ruthunden är så söt och go att hon borde räcka till för sonen med.. Kanske får han ta över något träningspass.. 🙂
    Så kan du sitta tillbakalutad och titta på.. Om det vore möjligt att du sitter och tittar på! 😀 Men ni har ju Kanelen också..

    Gilla

    • Det har jag också sagt till honom, att han får träna med dem när han vill……men han framhärdar envist att han vill ha en egen, dock INGEN Tysk jaktterrier 😆
      Men det hinner förhoppningsvis gå över till han fyller 10, det är ju två är dit 😉

      Gilla

    • Javisst, HUR kan man bara komma på ett sånt namn rakt ur tomma luften?! Uppfinningsrik är han den lille gynnaren 😆
      Vi har rena stormen här 😕 Vart blir sommaren av egentligen?!

      Kram

      Gilla

  3. Mina stackars inlägg fastnar inte =( Men så är det, vissa fastnar inte på kort heller =)!!

    Grattis till meriterna på Rut och lycka till med hundfynd till grabben

    Kram

    Gilla

    • T om två ggr lyckades du denna gången! 😆 Hoppas det fortsätter så! 😀 Tack så mkt för grattiset, känns lite scary att det nu är trean som hägrar 🙄 men det ska väl gå det med!

      Gilla

  4. Jo men visst stämmer texten in! Kan tyvärr inte ta åt mig äran då jag hittat raderna på någon sida för ordspråk 😉
    Man kan inte annat än gratta när det går så bra som det gör för dig och Mick 😀
    Hoppas det fortsätter er väg.
    Kramen

    Gilla

Sjung ut!

