Lp1 Lp2 GitteGotts Rut

Ruthunden


I lördags var Rut och jag i Lomma och tävlade i lydnads klass 2. Det gick bra, så nu kan hon lägga till Lp 2 i sin stamtavla 🙂 5 kg Ruthund låg som en klippa bland ett gäng stora hundar, tur att RufusSchnauzer låg brevid så hon inte
kände sig alldeles liten i sammanhanget 😉 Planen var ganska komprimerad vilket gjorde att jag kunde höra stora delar av vad domaren sa till siffervisaren : SÅ ska en ruta se ut, Så där snabbt kan en apportering gå till, så SKA den gå till mm. Han var också ganska facinerad av att vi matchade varandra 😆 Ruthund – rosa halsband, Matte – rosa converse och rosa topp. Men det vet ju alla hur viktigt det är att man matchar varandra 🙄 Extra kul tyckte jag det var att det ens blev en tävling för vår del, jag har en riktig formsvacka och var beredd på att avstå. Men fredag kvällens ryggläge på soffan gjorde nog att jag faktiskt kände mig riktigt bra på lördag morgon när klockan ringde. Tack och lov att det finns liniment och värktabletter, jag höll ihopa hela fm 🙂 Just det ja, vi fick ihopa 185p (200 är max) och på helheten stog det att vi var mkt trevliga 😀

Kanel då? Ja det verkar inte bli några valpar där denna gången. Hon är på dag 64 i dag och är i princip som vanligt. Med vanligt ska mna dock veta att hon både grävt och annat, men det gör hon ju varenda gång hon är skendräktig också så det är liksom inga tecken att lita på. Hon har varit piggare och t om sprungit lite sen förra veckan…Ett tag gick hon ju som gammelmoster utan rollator :långsamt,stötigt och helt oberörd av att hamna låååååångt på efterkälken 🙄

I fm var vi Sandtaget och träffade Schnauzer pojkarna. Det visade sig att de även umgicks med Briarden och Valpen, vad världen är liten egentligen. Skoj hade de iaf och det var trevligt att träffa en najs människa att fördriva promenaden med 😛

I kväll ska vi grilla med Oskars klass, metrologerna har lovat regn med kraftiga inslag av regn 😉 Typiskt!!!!

Nu ska jag ta mig en stund att kolla upp alla bloggar jag älskar att följa, men som jag inte hunnit/orkat pga av formsvackan.
Ett stort grattis också till Anna och Linka som kom tvåa på 183p i Lydnads klass 1 i lördags. Nu har de bara en gång till så har de Lp 1 😀 GRATTIS!!!!
Gå gärna in på hennes hemsida, programmet finns på film. Alltid skoj att se tycker jag.

Lite tråkigare saker som hänt, tyvärr, är att Lottas underbara lille Benzo har lämnat oss 😦 En så underbart, härlig och go hund. en liten vit fluffboll som även gick under aliaset Bengtsson. Han tog inte så stor plats helt kroppsligt, men i små kroppar kan det bo stora själar…..Bengtssons själ var enorm. Vila i frid Benzo, vi kommer att tänka på dig med glädje. Och mina tankar går till Lotta & Wilmer, Wilmer har ju haft sällskap av Benzo i hela sitt liv så det känns nog konstigt för honom. Kram på dig Lotta!!!!!!!

24 thoughts on “Lp1 Lp2 GitteGotts Rut

  1. Gratis igen och här oxå!!!! SuperRut och duktiga du!!!! Hmm..jag säger ju att Wilmer borde ha ett rosa halsband han också så vi kan matchar varandra vi också!! *skrattar* Det kanske hade get en extra helhetspoäng!

    Trist med Kanel och ”ickevalparna”, förstår ju att du har varit inställd på att det skulle bli så! Men det finns ju alltid en nästa gång…

    Nu gråter jag igen…tårarna är aldrig långt borta för tillfället…Men dom får rinna så länge det behövs…..

    Kram

    Gilla

    • Bara snabbt så såg jag att du visst äntligen hade fått din converse du med?! de gör HELA skillnaden i uppflytt el inte 😉 Och med rosa halsband på Wilmerponken så är det klappat och klart 😀 Bara berätta var och när så kommer jag med pom-poms och kort kjol och hejjar på 😆 😛

      Man behöver gråta när man är ledsen, så gråt du. Längre fram kan du minnas Bengtsson med mera skratt än tårar, även om det inte känns så nu när saknaden och tomheten inte är så ny och överväldigande.

      Kram♥

      Gilla

  2. Stort Grattis till dig & Rut!
    Jasså hon lurade oss alla lilla det nog valpar Kanel…..men nästa gång blir det nog valpar, för ni ska väl försöka en gång till?

    Jag håller tummarna att ni slipper regnet ikväll!
    Kram

    Gilla

    • Vi slapp regnet så tack för tummhållningen 😀 När vi körde hem igen så började det stänka, så du kan allt trolla med vädergudarna du Lena 😆 😉
      Ja, jag tror att Annika provar igen, men jag vet inte om det blir vid nästa löp el nästa igen. Vi får väl se helt enkelt 🙂

      Kram

      Gilla

  3. Mitt skrivbord har fått frispel……ändrar om i min mening så inte en människa kan läsa!!!!

    Det ska stå:
    Jasså hon lurade oss alla lilla Kanel…..osv…..

    Kram igen 🙂

    Gilla

  4. Stort GRATTIS till Lp 2!! Ni är bäst!!!
    Klart att ni matchar varandra – på alla sätt!! 😀
    Kanelen.. och valpar! – Då är det till att ta nya tag nästa gång! Kanske annan hane??
    Lycka till då istället – ibland vill det sig inte.
    Kram!

    Gilla

    • Bugar och bockar 🙂 Sitter här med ett leende från ena örat till det andra och bara njuter av allas gratulationer, värmer gott i hjärtat gör det!

      Jag vet inte hur planerna ser ut framöver el om ny hane är aktuell osv. Annika ska nog fundera ett tag innan hon tänker högt kan jag tro 😉

      Kram♥

      Gilla

    • Det blev bra poäng och hade inte jag varit för snabb med dk på två 🙄 moment hade det blivit fler. Men, OM är ju alltid med el hur? 😆 Så det är bara så det är helt enkelt :mrgreen: Ja, klass III nästa…..och det blir tufft.

      Gilla

  5. Stort GRATTIS till Team Mixa&Matcha =D Härligt jobbat!!
    Har varit dålig på att följa bloggar och även att uppdatera min egen hela våren. En sliten kropp och hjärna har inte orkat med varken siffror eller bokstäver. Grattis igen, nu tar vi tag i trean (har anmält till en cup har i Umeå19-20juni, tyckte det verkade lagomt långt borta men det är ju SNART!!! =O)
    KRAMKRAM

    Gilla

    • Hahaha Team Mixa&Matcha 😆 Du är för rolig du. Ja jag har varit inne och kollat lite nu och då hos dig men det var bara Fylking promenaden som låg där, anade att det nog var lite tufft för dig nu. Just nu är jag inne i samma läge 😦
      Ska du upp i trean redan?! 😯 Shit, ja det är nära! Jag ska hålla tummarna kan du tro och det kommer att gå lysande *mig veta*

      KRAMEN♥

      Gilla

  6. Hm…har för mig att jag grattat er:) ….men knde inte hitta det här bland kommentarerna…så kanske tänkt men inte gjort??:)!!
    Ett Jätte Grattis från oss<3

    Gilla

  7. Stort Grattis från oss…jättefina poäng o att ni sen matchar varann gör ju sitt oxå 😉

    Så Kanel är alltså skendräktig då….trist!
    Hoppas grillningen gick bra ändå.
    Kram till er!

    Gilla

  8. Allting gick bra på grillningen. För säkerhets skull höll vi till på skolgården med tillgång att äta i klassrummet, istället för ursprungsplanen som var uppe i skogen. Men regnet lös med sin frånvaro och solen kom och hälsade på, så det blev lyckat.
    Luriga de kan vara hundar 😉

    Kram♥

    Gilla

  9. Grattis till Lp2!!! 😀 😀 Vad duktiga ni är 🙂

    Tråkigt att det inte blev några valpar den här gången, hade varit roligt att se hur de hade blivit. Hoppas att det går bättre nästa gång!

    Kramar

    Gilla

    • Tackar tackar! Nu närmar det sig för er debut också 🙂 Ja visst hade det varit spännande att se hur valparna blev, vilka färger som helst hade kunnat poppa upp 😉 Men det går nog bättre nästa gång ❤

      Kram

      Gilla

Sjung ut!

