Dräktig?????

Som ett rovdjur lunkar hon fram….Alla sinnena är på helspänn, öronen vinklar sig efter varje ljud, ögonen har en skarp bevakande blick. Blicken säger ”Vafalls! Vad händer där borta?” Ibland säger den ”RUT! Detta är MIN plats!” Och Rut lyder undergivet…för att i nästa ögonblick byta skepnad till Porr Rut. Hon landar med en studs på Kanel och pökar s***n allt hon kan. Detta angrepp verkar dock inte bekymra Kanel något nämvärt, det är mest tvåbeningarna i familjen som tycks bli upprörda. Porr Rut brukar komma fram när hon el Kanel löper, men nu är hon här mest hela tiden 😳 Tillbaka till rovdjuret: Hennes nos vibrerar, något doftar gott, väldigt gott! Kanel spänner kroppen, studsar ut med en enorm koncentration, siktet är skarpt inställt. Väl ute i det höga gräset vibrerar näsborrarna intensivt, hon sätter kursen, stannar upp, ändrar kursen och till slut når hon sitt mål….en bajs 😯 Precis när hon ska mumsa i sig ropar jag :”Du tänker väl inte äta bajs?” Kanel tittar på mig, tittar på gobiten och lunkar därifrån. Sen fortsätter promenaden med en Kaneksnäcka som knappt orkar ta sig fram. Huvudet hänger och varje steg är en seger……Tills nosen lyfts igen och proceduren börjar om 😆 Det finns tecken på dräktighet i hennes sätt att vara, kroppsligen är jag mer tveksam….Bred som en ladugårdsdörr över ryggen, seg, vaktig, uppmärksam, trött och gräver bon. Meeeeeen, det kan ju likaväl vara skendräktighet och det har hon ju blivit efter varje löp. Men hon har aldrig varit skarp, haft sina sinnen så på helspänn el varit fullt så slö. Fast ska jag vara ärlig har jag ju heller inte letat tecken tidigare, så kanske har hon varit så här då med?! Jag önskar så att hon är dräktig, nu när jag ställt in mig så och bearbetat att hon ska bo borta så länge osv. Sen ska inte glömmas att det skulle ju bli A valpar, dvs helt pefekta exteriört och mentalt 😉 😆 Kolla in bilderna, kan ni se att hon har en skarpare blick, el är det bara jag och Mikan som ser det?
Här är innan

Mild i blicken


Och här är nu

Vaksam blick


Som sagt så letar vi ju efter tecken och då är det lätt att se sådana som eg inte finns 🙄
I dag ställs det ut hundar i Hässleholm, många av mina lappis vänner ställer. Håller tummarna för er allihopa.
13.45 bänkar jag mig vid TVn och hjälper Sverige till seger mot Tjeckien, hoppas vi vinner 😀 Men nu väntar långrunda med Nina och Buster. Kanel får bli hemma, men Rut vill hänga med…som alltid. Ha det bäst allihopa!

10 thoughts on “Dräktig?????

    • Kul att du också ser det med blicken, man kan ju bli tokig för mindre än att hålla på här och vackla och ”inbilla” sig en massa tecken 😆
      Ja jösses vilken dag ni fick i ringen, så mkt fin kritik och härliga resultat, så härligt!!!!! Jag är så glad för alla inblandades skull och det verkar som jag känner de inblandade och då är det extra kul. Tikko har jag ju aldrig träffat, men fick se bilder igår hos Mikaela, lika snygg som sin pappa 😀
      Kram

      Gilla

  1. Snyggnelen! Dräktig eller ej så bor det en BEAST i söta goa Nelen.
    Tack för igår=)
    Kaoset från imorse har övergått till full koll och en ljuvlig lör em/kväll!

    Kram

    Gilla

    • 😆 Vilken morgon du fick, tur att lugnet lägrade sig igen! Jag går här och är så himla nöjd med filmen, fan vad bra den var. Tack för rapporten, myser fortf för Lerinas skull…..Hon ligger mig lite extra kring hjärtat för hon och Kanel påminner så om varandra.

      Kram

      Gilla

  2. Ja visst är det spännande med väntans tider?? Har hon normala flytningar – så brukar det ju vara valpar. Man kan ju röntga för att vara säker – en del gör det.
    Jag har varierat mig mellan att göra – inget och bara kolla på tecken och att göra ultraljud. 🙂
    Det är ju skönt att veta så kanske ett ultraljud vore bra? Då vet ni om ni ska ändra foderstaten för henne eller inte. Vore kul med små Kanelsnäckor!! 😀

    Gilla

    • Ja visst är det spännande 😀 Vi har snackat lite fram och tillbaka om det jag och Annika och bestämt oss för att hur det än ligger till, så kommer vi att få veta snart 😆 Jag hoppas och önskar så att hon är dräktig *längtar* Jag checkade lite här nu hos Kanel med flytningarna, om jag pressar lite mot kissen, så kommer där faktiskt lite flytningar. Ibörjan var det mkt, så då syntes det utan att jag behövde röra vid. Spänd över buken är hon också, men inte speciellt stor…..Ja jösses vad nipprig man kan vara 😆

      Gilla

  3. Vi hoppas oxå att dessa tecken ska betyda dräktighet..jag tror det iaf 😉
    Och vi säger väl så att de syns i blicken…
    Ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

  4. Här håller vi också tummar och tassar.
    Men du, det där med Porrbiten… Är det sådan matte sådan hund eller? 😉 😀

    Gilla

Sjung ut!

