Ett helt zoo i bilen

Efter att jag och Lotta träffats i Lund för att träna hund, körde jag bort till en Nettobutik. Behövde inhandla lite smått till Oskars utflykt i morgon. Mkt folk var det där och jag tycker det är stressigt med alla som trängs och klämmer på alla varorna och stökar till för personalen *ser HELT oskyldig ut* Så när jag handlat färdigt, öppnade jag bagageluckan, öppnade helt fräckt en flaska vatten, smaskade i mig en DubbelNougat och njöt av att ha lämnat affären levande. För känsliga läsare stäng ögonen en rad el två, sen tände jag en cigg….kanske såg jag en aningen vild ut i blicken el nåt, för en man kommer förbi och ler stort och säger ” Ett helt zoo i bilen?!” 😯 Vad menade han? det var ju bara jag och 5 kg Ruthund där?!

Zoo i bilen


Hoppas han snubblade på vägen hem 👿 😳
Träningen med Rut gick bra. Fick ett helt nytt (för mig då) sätt att introducera och lära in vippan, som verkade funka rätt omgående. Fick också en del tips i slalomet, tack för det Lotta. Visade även vår fjärr med ställandet inlagt på mkt kort avstånd, i princip inget avstånd alls att tala om. Men ligg-stå och stå-ligg fungerar jätte bra. Sitt-stå fungerar också bra, men stå-sitt kunde man ju önska att de tog bort från momentet….Bara att fila vidare på det rätta sittet. I går putsade jag lite på sitt under rörelse och idag satte hon sig bums meddetsamma på sättandet under gång 😀
Fick hjälp av Lottas Zebbe och skulle prova en inkallning, som inte var en inkallning utan gick ut på att Z bara skulle släppa Ruts halsband när jag kommit ut på rätt avstånd för att prova både ställande och inkallning. Ja, jag sa stanna och Rut sa att det var länge sen vi tränade budföring och satt vips vid min sida utan att ha saktat farten en sekund. Vid försök nr 2 insåg hon nog att jag menade något med orden jag stog och kastade ur mig, så med viss tvekan stannade hon och sedemera fick hon även lagt sig efter en ny inkallning…Fast lite skumt glodde hon allt. sen gjorde vi inte det fler ggr. Ska säga att det är med skräcken i hälarna jag gjorde det, är rädd att hon kommer köra eget race i tvåans moment….Nä, det får vara så för i dag, ska upp och göra plättar tidigt i morgon till skolutflykten.
Ni missar väl inte Sverige-Danmark i Ishockey imorgon?! 16.15 är det dags, hejja Tre Kronor!!!!!!!
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 thoughts on “Ett helt zoo i bilen

  1. Ett helt zoo i bilen??? Jag undrar vad han såg för nåt egentligen 🙂

    De är klart de behövdes dubbelnougat o cig efter den handlingen…pust o frust…
    Min gubbe skulle verkligen gilla om jag gillade hockey som du…men tyvärr måste jag erkänna att jag don´t like (skäms nu).
    Ha en fin kväll!
    Kram 🙂

    Gilla

  2. Tack själv för kommenderingshjälpen och alla pepp!!!
    Synd bara att jag hade lite bråttom…:( Men nästa gång får vi ha bättre tid på oss så vi hinner snacka oxå!!

    Just nu går mina ögon i kors så…Godnatt!! Hörs snart kompis! /kram ❤

    Gilla

Sjung ut!

