Boppig


Nya dräktighetstecken antecknas nu nedan:


  • Hon är röd om bopparna
  • Hon har en blick som är annorlunda, lite trött och fjärran
  • Gosig (are)
  • Ser kraftigare ut varje morgon (hur nu DET är möjligt)

I morse cyklade vi till Oskars kompis, el ja Oskar cyklade, Rut flådde som en galning och Kanel och jag strosade i maklig takt framåt 😯 Kan man gå så långsamt?! Ja, svarar lapphunden då…..det kan man om man är dräktig. Då har man rätt att gå i sin egen takt och alla andra får följa den, nickar hon förnumsigt.
Ruthunden däremot, hon kör sitt eget race. Hade farbror Blå varit på plats tror jag hon hade åkt ditt för två saker : fortspringning och raggarlöp (samma löp sträcka x flera 😉 ) Verkar som det nya energi fodret gör susen. Inte kan väl hundar få AD/HD av fodret? undrar vän av ordningen lite försiktigt.
Kl 12 hämtade Rut och jag upp Noblesse och Mikaela, färden gick till Veberöd och agillitybanan på bruks. Där fick vän av ordningen svar på sin fråga, jo hundar kan får AD/HD av fodret 🙄 Vilken fart, vilken energi hon hade Ruthunden. Skulle kanske tagit en skopa jag också av fodret, för jag är helt slut 😆 Däcket och vippan är det vi behöver jobba lite extra med. Däcket verkade lösa sig innan vi hade tränat färdigt, men vippan är ju fullständigt onödig att hänga kvar på när den sjunker ner på marken, tycker Ruthunden. Ena gången funkar det, men nästa inte. Vi körde iaf några banor och det är min handling som måste slipas på, samt att jag bprde försöka träna in att hon ska ta raksträckor själv på fram. Så det blir nästa målbild att fylla, tycker jag. Vad Rut tycker vågar jag inte fråga, hon är ganska irriterad för att jag inte är så snabb som hon….Men vem f*n är det, undrar jag då?! Hon är som en iller. Bless kom också långt i dag. Vippan har hon sen tidigare något emot, men både bomen och A et, tunnlar och platten gick som en dans. Slalomet funkade bra första vändan, sen fick lappen kortslutning där….Man kunde se hur hon tänkte och hon fick till det, för att bli lika ställd nästa gång. Vippen gick bra när vi hjälptes åt att hålla i den, så Mikalea lade in den sist i en bana….Skit bra gick det, raka vägen upp, vänta, åka ner och springa av *duktig* Men nästa gång de körde samma bana, stannade hon och vägrade hoppa över hindret som stog innan vippen. ”Nähä du! tänkte hon. Hoppar jag över så vet jag nog var du ska asa hän mig sen, så jag blir här….El springer bort till publiken.” Så det gjorde hon, jag och Rut var publiken 😆 och vi var väldigt roade av skådespelet :mrgreen: Men Mikaela fick fatt på en leksak och tog tunneln innan hoppet och slängde över den, så hon iaf tog hoppet och inte behövde ta vippan. Vippan tog vi sen innan vi gick hem, med godis på ett lock på kontaktfältet. Bara goa minnen med hem att tänka på 😀
Det har varit en skönig dag, jag gillar ju när familjen är ledig allihopa. Inte för att vi ska sitta ihopa som pussel hela dagen, utan för att det ger en sån frihetskänsla att vara lediga och göra vad vi vill liksom.
Ni missar väl inte Ishockyn i kväll? Sverige – Tjeckien kl 20.00 på kanal 6….Hejja Sverige, vrålar vi och skvätter popcorn överallt. Hundarna gillar också hocky, de har fri tillgång till alla de kringskvätta popcornen 😉 😆

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

21 thoughts on “Boppig

  1. Ni verkar har haft kul på agilitybanan 🙂 Vippan är svår för många hundar och det krävs mycket träning. Tycker vi ska träffas och träna en dag……

    Gilla

  2. Hur tränar du vippan? Min Freddie lärde sig att mer eller mindre lägga sig längst ut och sen vänta tills den ramlat ner…innan han rusade vidare!! Jag tror faktist aldrig att han fick ett fel på det hindret….(på många andra dock….). Tänker att Rut skulle kunna använda samma teknik!!!

    Kraaaam

    Gilla

    • 😀 Precis min tanke, meeeeen (som alltid) Rut lägger sig nästan i mitten, varpå vippan inte sjunker ner. Då lockar jag henne framåt och ibland funkar det att hon kliver av fint och ibland skuttar hon av. Skutt hopp är liksom Ruts signum 😆 :mrgreen: Men läggandet är min tanke!

      Kraaaam

      Gilla

  3. Det där fodret skulle jag oxå behöva en skopa av 🙂 Eller vi säger flera ”hundra skopor” 😉
    Mina hundar har alltid varit rädda för vippen i början…Hilma var helt klart värst…hon var LIVRÄDD, de räckte att en annan hund gick på den o hon hörde dunset….då ville hon fly från banan…men sen plötsligt blev hon BÄST på den 🙂
    Men visst är de kul med agility….
    Man förstår Kanel att hon vill gå i sakta mak nu…hon skulle nog passa att gå med mig nu 😉
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    Gilla

  4. Så roligt med Kanel, förstår att du är spänd. Skrattar när jag läser om er promenad, kan verkligen se er framför mig. 🙂 Det där fodret verkar effektivt, skulle nog jag också behöva en skopa av just nu.

    Gilla

  5. Vad är det för energifoder du ger? Känns som om Karlsson kunde behöva lite extra bränsle under de värsta tävlings-/träningsperioderna. Maila gärna svar för risken är att jag glömmer bort att gå in här och kolla…

    Hälsn
    Nyfiken

    Gilla

  6. Spännande med Kanel! När beräknas det att vara dags?
    Kul med agility! Gjorde det med min förra hund och har provat det lite med Lerina. Dock har det lett till att Lerina numera bara förstår när jag skickar henne före i ett hopp och inte lydnadshoppet där hon ska hoppa över till mig… suck!! 😛 Får jobba mer!
    Kramar

    Gilla

    • 😆 Ja är det inte det ena så är det det andra 😉 Vi tror att valparna kan tänkas anlända den 6 juni, på Nationaldagen. Det måste ju bli väldigt speciella valpar, visst?! :mrgreen:

      Kram

      Gilla

  7. Läste att du efterlyste våra bloggar. Woopiie, du får inte glömma mig! 😉 Saknar dig på min sida *hintar* Men jag har inte varit här på ett tag, förlåt mig för det. Så vi är väl kanske kvitt? 😀
    Ni är så duktiga! Så spännande med Kanel! *håller tummarna!*
    Vi skulle ju ha setts imorgon, men nu blir det inte så. Eländiga regn… 😦
    Kommer du till Hässleholm? Hoppas det.
    Ha det så gott!
    Kramar

    Gilla

    • Bra att du skrev en rad Helena så jag kan lägga till dig på feedsen 🙂 Vi kommer inte till Hässleholm, men ringrapport önskas gärna. Ställer upp med tummhållning och medfika från Blockstrasse 😀

      Kram

      Gilla

  8. Hej hopp! Nu kom jag äntligen in på din blogg! Jag har oftast stora problem att komma in och läsa här. Undrar varför? Har du satt något slags spam skydd mot mig och Kungen eller? 😉

    Gilla

    • 🙄 Tagen på bar gärning 😳 Visste inte att Kungen skulle fastna i fishingfiltret :mrgreen: Tror kanske att det är mitt font kit som saggar sidan…har monterar bort det nu…Vill ju gärna ha besök av en Kung 😉

      Gilla

  9. Sååå man kan kanske skylla Elsas ADHD på fodret? Det förklarar allt med tanke på vilka mängder mat hon sätter i sig! Hahahahaa…. Ändå finns det inte ett gram överflödigt fett på henne. Ingenting hinner väl att fastna med det tempot som hon kör!
    Spännande med Kanel. Du får hålla oss uppdaterade hela tiden.
    Ha det bra!
    Kram Janeth

    Gilla

Sjung ut!

