Photoshop på the brain

Inte ett skapande grand får vi *läs MOI* gjort här. Medan regnet strilar, öser och duggar om vartannat, sitter jag här och Photoshopar allt jag kan 😀 Och Spotyfiar för fulla muggar. I går kväll blev Mikan och jag säkra på att Kanel ÄR dräktig. För att konstatera dräktighet tar man en motsträvig lapphund och monterar upp henne i soffan. Man knycklar ihopa henne lite lagom halvt på ryggen halft på sidan. När man sedan stryker med handen över magen, kan man känna en hårdare kraftig rundning = Valpar *hoppas vi iaf* Jag tycker också mig kunna se ett annat uttryck i hennes ögon, lite trött blick liksom. Ja, dräktig el ej, så länge jag bestämmer så är hon det iaf och det vet ju alla att som matte är man leader of the pack, el hur 😉 😆
Mikan har idag utklädningsdag, från ko till regnbågsgudinna är steget stort…men det är klivet mellan förra veckan och idag iaf. Ko dräkten hann inte med brevbäraren, så det blev intensiv shopping i går kväll.

RegnbågsGudinna på utklädningsdagen


Sen fotade jag lite i går när Nina och jag promenadade innan jobbet….

Rut & Kanel


Nu följer några dagars ledighet, najs :mrgreen: Husvagnen får stå, vädret passar bäst till hus aktiviteter 😉

6 thoughts on “Photoshop på the brain

    • Japp, men så har jag ju också en duktig lärare 😆 Men minnet strejkade lite emellanåt så jag fick tänka lääääänge innan det hittade fram igen 😉 Ska du vara i Dalby över ledigheten?

      Kram

      Gilla

  1. Får nog också se till att äntligen lära mig PS, det hör nog till allmänbildningen, eller hur? Och du, det är väl bara bra att det inte blir en massa gjort, hela tiden. Du får ju tänka på att Ni Är I Omständigheter.
    Härlig himmelsfärd önskar vi på Lillegård!

    Gilla

    • Nej det tillhör ABSOLUT inte allmänbildningen Bitte! Ge dig inte in i PS träsket, tycker du Fejjan tar tid så är det ändå bara en mås skit i dimman om man jämför 😆
      Vi vill iaf tro att vi är i Omständigheter, så hårt önskar vi det så det bara är så, helt enkelt och simpelt 😉
      Nice ride to you too♥

      Gilla

  2. Jag har tyvärr inte PS kvar på min dator, jag fick en krasch och allt försvann ”snyft”!
    Jag kunde bli sittande hur länge som helst då!
    Nu har jag ett annat program som heter GIMP som jag försöker lära mig, det är svårt att lära gamla hundar sitta……..det gäller mig alltså……tussarna är ännu lättlärda 🙂

    Det är ju klart som korvspad att Kanel är med puppisar!!!!!
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kram

    Gilla

    • Vi är så försiktiga med vad man vågar trycka på, det är väl därför det tar längre tid för oss gamla hundar att lära oss 😆
      Hon är dräktig, nya tecken i dag….Röda boppar 😯 ja det är sant♥det är ett tecken 😉

      Kram

      Gilla

Sjung ut!

