Uppflyttningen som regnade bort

I går var jag och Rut på plats i Bjuv, tillsammans med Lotta & Wilmer samt Karin & Sam. Ingen av oss klarade uppflyttningen denna gången, lite surt men thats life. Jag vet ju redan Ruts svagheter vad gäller att ligga på magen i regn, men någonstans så hoppas man ju ändå alltid 😉 *född optimist* Inför tävlings säsongen har vi jobbat mest med rutan. I förra veckan upptäckte jag att vi behövde jobba med inkallningen också. På ställandet där, så lade hon sig.Det har vi gjort och på ställandet fick vi 9 i bedömning och rutan blev en 10a. Det känns ju så klart kanon. Att hon sen satt på platsliggningen, inte lade sig på läggande under gång och fuskade med fjärrens ligg…..det kan jag ta. Det är moment som inte är svåra för en Ruthund, om det bara inte är kallt och regnigt.
Av domaren fick vi en tröstpris mugg där det stog handskrivit ”Bjuv 2010, Till någon speciell” och Rut fick en hel del beröm av honom…Vilket ju är kul. Vi väntar tills sommaren är mer säker, sen tävlar vi igen…..
I Lund var det agillity tävlingar. I small tävlade Viggo, Ruts super söta halvbror och i Large tävlade Cecilia med sina flapphundspojkar, Douglas och Bex. Jätte skoj att komma och titta på dem och se grabbarna tre in action.
I fredags hjälpte Mikaela mig med lite foto redigering…skoj skoj. Visar lite foton sen.
Om ni undrar varför jag inte hälsat på era sidor på ett tag, så beror det på att tiden räcker inte till. MEN det kan också vara så att jag blivit av med era bloggadresser. Jag har ju en ny dator och alla mina adresser är samlade som feeds…….Så har ni inte skrivit här, har jag inte kunnat få med era adresser….Skriv bara hallå, men lämna blogg adressen.
Snart till Storegårds öppna hus i Fjelie med Mikaela, ska bli skoj!
I går kväll var jag, Annika, Lotta och Ingrid på Puben och käka. God mat, trevligt sällskap, många skratt…men bedrövlig service xo Vi hörs!

17 thoughts on “Uppflyttningen som regnade bort

  1. Det var ju en bra tävling med tanke på vädret. Ni är så duktiga & jag hoppas ni tävlar nära mig under säsongen är längesedan jag såg er tävla nu. Roligt med ett specialpris 🙂
    Det var trevligt igår på puben, vi får göra sånt lite oftare. Servicen var väl inte den bästa men maten, sällskapet & vinet kan vi inte klaga på.
    Det blev en lång dag för mig (steg upp 04.45) så det var skönt att vakna hemma idag. Annars hade det blivit tidig uppstigning idag oxå & sen tågfärd på det. På detta sättet fick jag sovmorgon och får njuta av ledig söndag, innan kortveckan drar igång imorgon. Tre dagar jobb sen ledig 4 dagar *me like* kanske vi skulle träffas för lite träning någon av dagarna.
    Kram

    Gilla

    • Hon kunde lika gärna blivit låg av regnet, så är jag är faktiskt jätte nöjd med vår insats. 8 i friaföljet är inte så lätt att få till tex 😉
      det är skönast att sova hemma hur man än vänder på det. MEN nu missade du ju City bank pippin! :mrgreen: Får väl se om jag kan lyckas spela in den så du får höra 😆
      Skönt med ledighet, det behövs! Ev åker vi med husvagnen till Ystad, men det kan ju ni också göra!!!!! Fast bara om vädret är ok såklart, annars är det ingen hit att husvagna sig.
      Jag leker gärna 😉
      Kram

      Gilla

  2. Kan du inte ha en varm, gosig overall på Rut när ni tävlar och vädret inte passar en liten Rut 🙂
    Eller det kanske man inte får ha när man tävlar!!??

    Jag tycker i alla fall att ni är jätteduktiga både du och dina tjejer, som tävlar, tränar och står i.

    Kram

    Gilla

    • Jag har frågat om täcke påå Rut. trodde domaren skulle svimma 😯 och falla baklänges.. Absolut icke var svaret. Eg dumt, för det hindrar ju inga rörelser el döljer rörelser i heller…
      Vi har kul Lena och det är det som räknas 😀

      Kram

      Gilla

  3. De blir väl så ibland…men kanon att rutan gick bra.
    Kanske svårt att få dom att ligga i de blöta…jag har testat på Alma o hon ville absolut inte. Hilma la sig efter mkt tveksamheter men lika snabbt klev hon upp sen.
    Ha en fin söndag!
    Kram

    Gilla

    • Rut försöker, men hon är så liten och tunn att hon bara inte kan när det är vått. Jag vet ju om det, så det är inga problem egentligen…OM bara vädret är fint 😉

      Kram

      Gilla

  4. Inte dålig service – avsaknad var det=) Men vad gjorde väl det när man hade så gott sällskap. Att vännerna är tighta demonstrerades i bilen hem=) Tur Annika är liten haha
    Tack för tjötstunden förut!
    Ingi

    Gilla

    • Ja, förlåt mig TOTAL avsaknad av service ska det vara ju så klart 😕
      Alltid skoj att slänga några ord med dig 🙂 Visst var det ett tajt gäng, el liten bil?! 😆

      Kram

      Gilla

    • Ja jag är nöjd, jag vet ju att under rådande omständigheter så är det bara att vänta sig att läggande momenten inte funkar. Men kan kan hon ju, så det blir revansh vid bättre väder 😉
      Kram

      Gilla

  5. Hallå där….mig får du inte glömma bort. Men sen å andra sidan har jag inte skrivit på ett bra tag. Men det har varit lite mkt här.
    Duktiga ni är…som vanligt.

    Gilla

    • Bra där Annci! Din länk var faktiskt borta, glad att du plitade ner adressen 😀 Tiden till bloggande är lite si så där nu när vi har ljusare kvällar, både vad gäller läsande och skrivande. Men så är det 😉 Vi är inte så värst duktiga, men flitiga iaf 😀

      Gilla

  6. 10:a på rutan – kan ju inte bli så mycket bättre! Man får ta med sig de små guldkornen. 🙂

    Själv var jag väldigt glad att jag inte anmält Karlsson till lydnadstävling i lördags med det helvetesväder som rådde.

    Gilla

    • Det var ett jävla väder rent ut sagt, men kul var ju att rutan och inkallningen funkade eftersom det är de momenten vi har fått jobba med mest. De andra sitter, om det bara inte hällregnar och blåser.
      Tappra lilla Rut som satt där och darrade som ett aspelöv men ändå försökte göra sitt bästa 🙂

      Gilla

  7. Rutan rules!
    Helt rätt att ogilla att krypa i regn o lera. Tvåbeningarna är galna som tror att vi gårdisar ställer upp på sånt. Ge järnet Rutan! Love You;-)
    //Janos

    Gilla

Sjung ut!

