Om och om igen

För att göra en matte misströstsam behövs bara en ingrediens och två moment :X Det verkar som Rut inte kan fixa både rutan och inkallande med ställande. Hon la sig i torsdags när jag och Lotta tränade i Lund, hon la sig idag när jag tränade. Visserligen snabbt och snyggt MEN HON SKA JU STÅ! Rutan däremot, verkar funka igen 😕 Får tuppjuck… 😉
Kortade ner avståndet och då lyckades hon med stannandet och då tog vi till gruppdynamiks tjosandet som förstärkning. Även gång två gick bra, med kort avstånd men längre än föregående. Hoppas hoppas hoppas nu att det håller. Hon kan ju inte börja strula nu när vi ska tävla på lördag…el kan hon det?! 🙄
En skater boy har vi huset och han är så söt när han tränar och tränar ♥

Oskar och skateboarden

16 thoughts on “Om och om igen

  1. Var ska ni tävla? Svar på alla dina frågor…….Vi gör premiär för denna säsongen nu den 8/5 i Lund och 9/5 i Höör. Det kostar 55 kronor klassen så tävlar man både hopp och agility så 110 kronor. Man anmäler sig på en sida som heter agility online. Är du sugen??
    Kram

    Gilla

    • I Bjuv. Ja.
      😆 :mrgreen: 😆 😛 Ja jag är sugen. Hur långt innan anmäler man sig till agillity? Ska nog träningstävla i hoppklass den 25 maj i Ystad…Men shit vad svårt och snabbt det ser ut när man tittar på 😯 Undrar om jag någonsin kommer att kunna skicka Rut i förväg så där….

      Kram

      Gilla

      • Svårt och säga exakt men första start går 8.00 på båda banorna. Vi i lage är först ut på hoppbanan men sist ut på agilitybanan kan tänka mig att vi startar agilityklassen ca 10-10.30

        Gilla

  2. Att stanna på väg TILL eller FRÅN matte är en jäkla skillnad, det kan båda mina juveler intyga. Dock har de ju inte lagt sig istället, men glatt stannat på väg från mig, men inte mot…

    Och igår hade jag en hund (samma som fick 9,5 på inkallning med ställande i söndags) som helt plötsligt SATTE sig istället?! Allt kan hända…

    Lycka till på tävlingen!

    Gilla

    • 😆 Det är väl det som gör det så spännande med hundträning, you never know och är aldrig säker :mrgreen: . Låter som innehållet i värsta thrillern ju 😆 🙄
      Att stanna till el från matte är ju skillnad, sant. Men tekniken för ställandet är detsamma i bägge fallen, så när hunden ändå bromsar in…varför kan hon då inte göra just det som jag säger?! 😡 *undrar*
      Tur de är så söta 😉

      Gilla

      • Jag tror det här med rak/slät inkallning är SÅ inrotat i deras små hjärnor att det tar lååång tid att lära om. Och vissa, som Iza, lyckas aldrig. 😦

        Gilla

  3. Spännande med tävling på lördag, vi håller tummarna hårt för er. Och det kommer att gå galant för Rutantutan & Ankipanki 😀 det känner jag på mig.
    Sötaste skate killen jag sett på mycket länge ❤
    Kram

    Gilla

    • Jag var också säker …innan! 😕 Nu känner jag mig inte styv i korken längre 😉
      Oskar är hur rolig som helst att kolla på när han balanserar sig ner för backen med tungan rätt i mun. Super glad för at han klarat sig utan att ramla av 😆

      Kram

      Gilla

  4. Hejja Oskar!!! Heja Rutan som hjälper till att ge ljusa slingor i mattes hår=) Hur är det med Kanelen? När är det tävling på lördag? Tid och plats – skicka mail.
    Kram på dig Ankipanki!
    Ingispingis

    Gilla

    • Jätte konstigt! 😯 Jag har svarat via mail på alla kommentarer, men ändå är det bara Helena som fått svar! Strange……Jag har skickat mail till dig, ha det nu så bra i La France och hoppas du får komma hem när du ska denna gången 😛 Det är bra med Nelen, tung och blir fort trött, men annars som vanligt.

      Kram på dig IngisPingis 😉

      Gilla

  5. Vi håller tummarna att de sitter till på lördag 😉

    Läste om Kanels rymning…eller vad man nu ska kalla de 🙂
    Hon tog sig nog friheten att kolla runt lite, tur att hon höll sig så nära iaf.
    Fin bild när ni gick vid vattnet…även om matte blev uttöjd i armarna 🙂
    Ha en fin vecka!
    Kram

    Gilla

    • 😛 Ja man vet inte riktigt vad man ska kalla det för 😉 Någon förfasade sig över att jag tog så lätt på att hon gick lös nu under koppeltvångstider och tänk på hundrädda 😳 Ja de hundrädda kan jag klart skämmas lite inför, men de brukar inte röra sig ute på en stängslad äng före kl 8 på morgonen *tror jag*, sen vad det gäller viltet så har jag nog sällan träffat en mindre jakt benägen hund Kanel. Hon är som tjuren Ferdinand, typ 😆 Det är därför som jag inte blir så uppriven, som jag skulle blivit om det vore den andra harpan *läs Rut*, då hade det varit annat ljud i skällan :mrgreen: 😆 😛

      Kram

      Gilla

  6. Jag kan inte längre prenumerera på din blogg, hel skumt!?

    Lycka till på lördag, det kommer gå strålande.
    Härligt med ungar som vågar!!!!
    Tänk att våga stå på en liten bräda med hjul under, jag skälver av bara tanken 🙂

    Kram

    Gilla

    • Lena! Hoppas du kan prenumerera igen. Jag hade tydligen två sådan knappar och när jag bytade utseende så blev den föregående knappen inaktiv. Men nu har jag bytat tillbaka så jag hoppas det ska funka igen. Vad bra att du hojtade! 🙂 En annan hade väl gått omkull 😕 OCH brytit både armar och ben på skateboarden 🙂 Bäst att hålla sig ifrån det 😉

      Kram

      Gilla

Sjung ut!

