En rymling

Tidig morgon promenad med tillhörande hundar ute på Galgabacken. Alltså helt motsatta hållet mot var vi brukar ramla rundor, med sömngruset kvar i ögonen. Det blev iaf en bra runda, Rut sprang och Kanel försökte….Hon har gått upp i vikt och blir fort andfådd, hoppas att det beror på värdefull last i magen ♥ och inte för mkt och för god mat 😉
Väl hemma igen följer vi den vanliga proceduren. Rut får mat i skålen som hon inte äter och Kanel får sin mat strösslad på gräsmattan, för att äta långsammare. Sen får hon gå där ute och strosa tills det är barnleverans till skolan.
När ryggan och kidsen är redo, går jag ut för att kalla på Kanel, som är puts väck. Och grinden är helt öppen 😯 SKRÄCK och FÖRTJUSNING på samma gång. Ja inte är jag förtjust över att hon övergivit skeppet, men glad över att hon ibland tar lite egna initiativ. En vissling och ett litet försiktigt rop så ser jag henne komma från ängen. Klart att hon behövde snusa av den, det brukar vi ju göra i vanliga fall. Kontentan : Byt aldrig runda, hunden vill ha det som vanligt!
Ha en trevlig Valborg och Lycka till Marie och Lotta som ska ställa ut i Danmark i morgon. Själv ska nog Mikan och jag åka till Ystad för att titta på Agillity tävlingar.

6 thoughts on “En rymling

  1. På morgonen är det viktigt att följa rutinerna. Det tycker vovarna här med. Trädgården när jag är i stallet och sen äta sin mat och efter det dela mattes smörgås. Lite bortskämd men trevligt sällskap vid frukostbordet.
    Nu är agilitysäsongen igång och vi plockar pinnar. Har läst att det går framåt med er träning… ses kanske snart på tävlingsbanorna? Vi ska tävla i Lund 8 maj och i Höör 9 maj. Agilityhelg 🙂

    Gilla

    • 😀 Ja rutiner är till för att hållas 😉 Meeeeen Tina, inte kan du tävla så nära min hemma plan när jag ska vara i Bjuv och tävla 😦 Fast agillity håller väl på längre än lydnad om jag har förstått det rätt? Kanske blir jag färdig fort och kan köra inom Lund på vägen hem *funderar och planerar* Hur dags börjar ni den 8 de? Vi börjar 8 och är inte så många, meeeeeen det är samma domare i tre klasser, därför kan det dra ut på tiden.
      Annars får jag helt enkelt ta en tur till Höör, men det hade varit bra om det blev i Lund jag fick se er eftersom det är så nära.
      Jag höll utkik efter dig idag i Ystad…..men ingen Viggo och Tina där inte. Däremot två andra rasfränder, som jag däremot inte vet vilka de var.

      Gilla

  2. Skönt att hon var nära och att du hittade henne snart igen! Förstår fjärilarna i magen… Äter inte Rutan ur skålen heller???
    Nospuss från Janos till Rutan-Tutan;-)

    Gilla

    • Rut får maten i skålen, men fyller munnen, går bort till korgen och släpper dem. Sen äter hon dem en och en och upprepar proceduren tills hon är mätt 🙄 Hur gör Janos?

      Gilla

Sjung ut!

