Morgonstund har Guld i mun

För att riktigt njuta av solens strålar på morgonen, krävs det 1) En Ruthund 2) En Kanelsnäcka 3) En matte med kaffemuggen i högsta hugg
Morgonrundan, som oftast tas innan avlämning av barn i skolan, sker i närområdet. Där finns stenar som en Lapphund kan träna sin smidighet på, samtidigt som hon ser en smula 🙄 ”ökig” ut. För det kan nämligen lapphundar göra…vrida och vinkla öronen så att de är ett typ exempel på hur de INTE borde se ut
På promenaden går vi i en vacker natur, om man bara vill lägga märke den Men även otäckheter finns det, iaf för en Lapphund el kanske mer för lapphundarnas mattar?! 😉 Ett snusnings uppehåll el flera måste göras Om inte det arbetas, kan man även springa upp och ner för kullarna Efter det kan en hund el två sträcka ut på ängen, innan vägen hem
Visst är våren härlig, att se hur naturen färgas av underbara färger gör en så glad 🙂
I kväll har Mikan och jag varit på agillity med The Dogs, så kul det var! En kombination på 7 hinder avslutade vår träning och jösses så duktiga alla hundarna är. Kanel kom ihåg slalomet, det är fördelen med att shejpa in saker. Och hon är fantstiskt hindersäker. Rut blev frustrerad på mig andra gången vi gjorde banan, jag var inte före el brevid henne när hon kom ur långtunneln….Som hon skällde på mig. Instruktören tyckte att vi eg kunde gått fortsättningskursen, men det vet man ju inte i början. Nu går vi här, så får fortsättnigskursen komma efteråt.
Imorgon ska jag träffa Cecilia i Malmö för träning, men innan dess är det utvecklings samtal med Dennis.

26 thoughts on “Morgonstund har Guld i mun

  1. Visst kan morgonen ha guld i mun, ibland!
    Ja dom är otäcka dom små otäckingarna, speciellt när dom fastnar i ”pälsömma” Ennios svans, och där älskar dom att fastna!!
    Ni har en härlig promenad slinga att vakna till 🙂

    Kram

    Gilla

    • Eg kanske otäckingarna kunde plockats och sålts på utställning?! 😮 Jag menar till dem vars svansar inte vill hålla sig uppe…Förutsätter ju då att det är pälsklingar…Rut får de inget fäste hos
      Kra,

      Gilla

  2. Visst är vårens morgonpromenad den bästa promenaden, härliga bilder. Agility är en rolig aktivitet både för hund och människa 🙂

    Gilla

    • Ja det är verkligen jätte roligt! Mikan längtar redan till nästa gång och sa helt spontant i går ”Jag hade glömt hue roligt det är!” Kul 🙂
      Tror du det är något ni också kommer att syssla med?

      Gilla

  3. Så sant som du skriver – det gäller att vara närvarande och verkligen se allt det vackra som finns och är på väg nu för helt plötsligt är det GRÖNT! Ups
    Glad och solig vår!

    Gilla

  4. Vad rolig beskrivning av er morgonrunda. Det låter som en supermysig runda. Håller med dig man ska njuta av alla dagar och timmar nu. Tack för en trevlig träningsstund idag även om vi haft bättre träningsdagar 🙂 Vi han ju tyvärr inte prata så mycket idag men vi får ses snart igen!
    Kram

    Gilla

    • Vi har haft bätter träningsdagar, men vi kan säkert få sämre också 😛 I dag var det varmt att vara lapphund, speciellt om man är drönar typen *läs Kanel och Bex* Men vi körde ju faktiskt helt program tävlings mässigt för att se hur det låg till. Det är roligare att små fila på på bitar, för både människa och hund 😉
      Mina hundar ät trötta än, så värmen tar. Jag åkte hem och sov i en timme 😮 Inte klokt, men sant 😉
      Ja, vi får prata mer en annan dag…..Det är vi bra på iaf oavsett väder 😆

      Gilla

  5. Vilken härlig vårpromenad!!
    Jag ska läsa ikapp så jag har lite koll på hur du mår och vad du och fyrbeningarna gör, kan ju inte släppa dig helt fri! 😉

    Fredagkväll…mmmm en skön sån, ledig helg…

    Må bäst min gristoffelvän!

    Gilla

  6. Men…ooohhh..hur långt går ni på mornarna egentligen?? 😉
    Skönt att du kan njuta av morgon promenaderna…själv är jag rätt hyfsat stressad…har svårt att njuta …tänker bara…men pissa för….då….haha nääää nu överdrev jag Pyttelite:)

    Gilla

  7. Vilket minne du har som minns att de är ca 3 år sen vi lärde känna varann.
    Jo jag började med zoomin lite efter att Lovis gått bort…hittade till zoomin av en slump när jag letade efter något som skulle trösta sorgen efter Lovis.
    Ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

  8. Härlig promenad ni varit på. Och vackra våriga bilder. Jag har haft problem med att lägga in kort i bloggen och vad tomt det känns att inte ha några med.
    Vad du sliter med dogsen. Jag funderar på att skicka Elsa med DHL till dig, så kan du träna lite med henne oxå….. hehehe. Hennes specialitet är att gräva efter gömd godis (sen i höstas) i potatislandet. Kanske hon kan lära dina damer samma sak? Det tricket är kostnadsfritt från vår sida.
    Hoppas att det går bra för dig annars oxå, att du inte har alltför ont i kroppen.
    Ha det så gott!
    Kram Janeth

    Gilla

    • Foton i bloggen ger den liv, så jag förstår att du saknar det. Elsa kom i morse med DHL och är just nu ute och letar godis 😆 i potatislandet vi inte har *flinar*
      Jag har det rätt bra i kroppen Janeth, men så ont i finger lederna och hälsenorna att det är inte klokt! Annars ska jag inte klaga 😉
      Kram

      Gilla

Sjung ut!

