Signs of Spring

Med mobilkameran i högsta hugg dokumenterade jag tecken på vår i går kväll på promenaden. Underbart var det, solen sken och det blåste som bara den, bra för då torkar allt det våta upp 🙂 Ett rådjur tittade vaksamt på Rut & Kanels lek på ängen, så på med glasögonen systrar och bröderHundar kan lära sig mkt av oss människor, men också av varandra. Det här har Ruthunden lärt Kanel Och så här ser mästaren her self ut när hon slår en sjua
PÅ kvällen var Kanel och jag i Veberöd och tränade. Det gick bra. Bla så tränade vi att gå framför (med targetstick), budföring (tack Johan), pligg och apportering. Johan fick ha bästa belöningen hos sig, snusburk med kattmat i och hon susade elegant över till honom. Hos mig fick hon bara korv slantar. Jag vågade inte låta bli att belöna alls, eftersom jag vet att Annika berättade om Eros, som gärna sprang till mottagaren men var lite segare på väg tillbaka. Det är lite balans hur man ska gå tillväga då, hon har svårt att springa ifrån…El ja, hon startar men vänder, men inte igår 🙂 Ljust var det t.o.m längre än vanligt. Efter lördag och klock omställning, kommer det nog att bli ännu bättre och då läggs det till skott, spännande. Extra kul i går var det för alla Lappraserna var representerade. Anna var där med Tiivo och Linka (lapskvallhund), Johan och Karin var där med sina Svenska Lapphundar. Och vi var dubbelt så många minst på träningen mot andra ggr, märks att det är ännu ett tecken på att VÅREN ÄR HÄR 🙂 😀

24 thoughts on “Signs of Spring

    • Du tror kanske rentav att det är en hägring?! 🙂 Adoptionen ska övervägas noggrant Lotta, inte kan du stanna kvar där uppe med snö och kyla inte…Det är ju synd om Karlsson 😉
      I dag har Rut och jag tränat vittringspinnarna *wehoooo* Det gick jätte bra 🙂

      Gilla

  1. Så underbara bilder!! Här ligger snön fortfarande tjock och till synes opåverkad av att det snart ska bli vår… men man VET ju att den kommer varje år. Det är lite av ett mirakel att det kommer upp blommor ur denna is och snö.

    Gilla

    • Helt otroligt att något kan överlev sån här sträng kyla vi haft. Men tyvärr har fästingarna också klarat sig 😮 Arb.kamraten tog två på sin hund i går 😦 Men allt annat är mirakel 😆

      Gilla

  2. Jag ska erkänna…jag kräks 🙂 🙂
    Vilket fusk alltså…med vädret alltså 😉
    Ser ju helt underbart ut…snöfritt ska vi nog ha i maj tror jag.
    Givetvis delar vi med oss av den goda vegetariska smörgåstårtan…här kommer den.
    Jag skriver upp hur Daniel delade upp den i lager …men du kan blanda som du vill.
    2 paket hönökaka
    Lager 1: 3 kokta ägg mosas med majonäs och persilja ( mkt majonäs)
    Lager 2: Tartex (örter, finns på tub) blandas med hackad smörgåsgurka. Hela Tartex tuben gick åt.
    Lager 3: Naturell Keso blandat med soltorkade tomater och fetaost.
    Lager 4: En ask philadelfiaost med lite pressad citron i.
    Garnering en burk creme fraiche, ägg, ost, gurka, paprika och vegetarisk rom (tångalger…supergott)
    Men som sagt du kan ju varva som du vill.
    Jag kan mejla dig en bild på tårtan 🙂
    Ha de bra o kram!!

    Gilla

  3. Hej igen…skickade en bild o hoppas jag hade rätt mejladress till dig 🙂
    Hade ju kunnat skrivit receptet där istället..men de är lätt att vara efterklok.

    Gulligt med ett rådjur som stod o kikade på er…men brydde sig inte Rut o Kanel om den ?
    Kram

    Gilla

    • 😆 snacka om efterklok! Jag hann vispa iväg ett mail till dig innan jag såg att receptet låg här 😀 Tack så hemskt mkt, nu kan jag ju t om ta emot vegeterianer 😛 Nä, Rut & Kanel brydde sig inte om rådjuret, men det stog ju stilla så inga jaktinstinkter kopplades på. De gick mest och lyssnade efter små mus ljud under gräset 😉 Om ni inte får grönt och skönt föränn i maj, så har vi vår mer än en månad längre än er 😮 *glad att bo i skåne*

      Kram

      Gilla

  4. Jippi med dom bilderna finns det ju hopp om att våren är på väg och visst har det blivit varmare men det är ju en bit kvar till behagligt 🙂
    Förklaring av vibb med bild och text ligger på min blogg 🙂

    Gilla

  5. Vilka härliga bilder, det är vår nu *me like*
    Hörde igår att vi skulle få underbart väder här idag, så jag tog tj-ledigt idag 😀
    Pratat i tfn med vänner & sorterat papper, haft altandörren på vid gavel sen klockan 9 imorse. Hundarna har sprungit ut & in som de har velat & sen gick vi på långprommis (2h) i skogen, underbar dag.

    Kram

    Gilla

    • Ja visst är det vår! 😀 Här har en del tid tillbringats i uterummet, varmt och gott *gillar*Dy har ju fått mkt gjort i dag, väl värt att vara ledig när man hinner med både måsten och nöjjen 😀 Hoppas vi får fler sådana resten av veckan!

      Gilla

  6. Oh så fint det är nere hos er med grönt och vårblom som tittar fram 🙂 Nu längtar jag ännu mer att åka neråt och njuta även jag av våren. Här börjar det töa men än så kan man bara se lite gräs och 2 snödroppar som lyckats ta sig fram vid husväggen 🙄 Ser fram emot att kunna låta hundarna springa där det är grönt och lera ner sig lite så man får en anledning att duscha dom 😆
    Kramiz

    Gilla

  7. När jag tränade budföring följde vi med den andre lite så Bayliez fick upp xtra intresse. Sedan stannade vi och den andre gick vidare medans Bayliez hade fokus. Så kallade jag den andre för ngt så jag kunde få honom att fokusera åt rätt håll. Släppte iväg honom när han hade rätt fokus. Det fungerade bra för oss

    Gilla

  8. Underbara bilder! Här ligger det snö kvar fortfarande, men våren är på gång i alla fall.
    Exakt samma stil har Elsa när hon slår en sjua. Ibland står hon även på frambenen och trycker upp baken mot en snödriva med bakbenen i vädret. Knäppstrut!
    Hoppas allt är bra med både dig och rutantutan och kanelen. Jag får önska dig en Glad Påsk!
    Kram Janeth

    Gilla

    • Skönt med vår! 🙂 El aningen om att den är på väg. Det är bra med dogsen, med Elsa Pälsa också hoppas jag?! Önskar dig också en Glad Påsk, men vi ses i kväll 😉 :mrgreen: 😛
      Kram

      Gilla

Sjung ut!

