Slutapporten väck, gone, försvunnen

I dag stack jag och tjejerna till Åsa i T.Hällestad för att promenada och spåra. Bitte och Karin dök också upp med sina pälsklingar. Vi började med att lägga ut spåren, sen gick vi vår härliga promenad…Mer än en vattenpöl fick punkterat isen av mina fötter, och nu är de BLÖTA 🙄 Hundarna for runor, medans mattarna försökte föra intilligenta diskussioner samtidigt som vi höll ögonen på huliganerna. Till huliganerna hör alla utom Nike, gammal och döv men ack så värdig där hon skred fram. Först upp på alla övergångar och blockerade som en propp, tills någon kunde lyfta ner henne på andra sidan 😆 Cirkus jobbade hårt med att bringa reda i flocken och Rut jobbade hårt för att bringa reda i Cirkus :mrgreen: De är för härliga och det är verkligen ett privilegium att få studera hundars språk. Svante snodde en och annan vante och nycklar och koppel och Sam gled fram med en grace som endast anstår en basset av Sams kaliber.
Kanel HADE nog, varnad av Bitte om briard-skall i öronen, satt i öronproppar. Aldrig varit med om maken till att hon bär sig åt så…Hon hörde, såg el varken…..Meeen, det kan betyda *nu viskar jag* att det snart är löp, då blir hon lite självständig, för att använda positiva ord 😉 😆
Rut klarade spåret ute på fältet ypperligt, vi kom tillbaka med alla sex pinnarna, men slutapporten hade nog blivit apporterad av en hare….syntes inte till någonstans. Ökade kravet lite idag, klickade när hon kommit fram till mig med pinnen så hon släppte den i min hand. Duktiga Rut och förbenade harar 😉

10 thoughts on “Slutapporten väck, gone, försvunnen

  1. Förbaskade harar! Här har jag varit med om att älgklöven försvunnit när vi lagt viltspår. Trots att jag bundit fast den i trädet! J-vla rävar! Här är det ännu en snöstorm på ingång,skitväder! Blää vad less jag är på snön..

    Gilla

  2. Harar som tar apporten…de har jag aldrig hört 🙂
    Jag har däremot blivit av med Hilmas belöning i slutet av viltspåret en gång…jag hade gömt en massa korv som nån tydligen grävt upp, men klöven var kvar (men den gillar ju inte Hilma o tydligen inte den heller som snodde korven 🙂
    Härligt ni haft det iaf..visst är de underbart att studera vovvarna!!
    Kram från snöiga Umeå (de snöar kan jag meddela 😦

    Gilla

    • I Skåne Helena händer märkliga ting….Det är en ny ras som växer fram 😆 Apporthare :mrgreen: Korvrävarna bor lite längre upp i landet, ingen har sett dem, bara hört talas om dem 😉
      Mera snö 😯 Jag tycker synd om er där uppe 😕

      VårKramar

      Gilla

  3. Är bilden ny? Har ni så mycket vår nu???
    Blir det brukslydnad med nu? Linderöd den 15 maj? Bedömningsträff med aktivitetsgruppen för gårdisar. Jag och Viggo har fått lov att visa freestyle (L). Eller kanske lydnadstävling i Simrishamn 27 jini? Är agilitytävling där samtidigt… Annars kan du se när vi är i närheten i min planering. Vore skoj att träffas igen!

    Gilla

    • 😀 Jag önskar att bilden vore ny, men det är bara önske tänkande 😉 Linderöd den 15 maj låter absolut intressant…Tävlingen i Simrishamn får ligga på lut…Vet ju inte hur långt Rut & jag kommit då. Men kanske vi tom kan tävla i agillity, fast i en annan klass*nu drömmer jag igen* 😆

      Gilla

Sjung ut!

