Ruthunden berättar!

PhotobucketRuthunden vid spakarna ikväll, inspirerad av Lennart Å Karlsson. Nämnde gentlehund hade i dag en film på sin sida om en IPO Borderterrier…Jag tänker inte vara sämre, men min IPO film är på en Jack Russel Murphy, ni har sett den förr. Men det har inte Karlsson gjort 😛
I dag lade matte ett spår till mig ute på ängen, som istället för att ligga 20 min som vi bestämt, fick ligga en timme….Så tro man att hundar inte har någon tidsuppfattning! Det kan jag säga, det har inte mattar i heller! Men jag plockade iaf alla sex pinnarna samt slutpinnen och spårade skit bra. Alla ev fel som kunde blivit begågna får i så fall skyllas på hon som höll i linan. Och det var inte jag, kan vi vara överrens om 😉
Kanel blev utdragen på en cykeltur, stackars sate…….Men hon överlevde och vi kommer sova ovaggade inatt. En snabb sväng till mattes mamma och Timone (Lunehund), några repor i trädgården och åter hemma igen. En snabb blick på matte säger : HON behöver inte heller vaggas 😆

10 thoughts on “Ruthunden berättar!

  1. Jag får titta på filmen imorgon 🙂 Tycker det låter mysigt med cykeltur, vi har inte vågat det ännu för mycket snö fortfarande 😦
    Men vi längtar…
    Duktig spårhund du är Rutan *tummen upp*
    Kram

    Gilla

    • Här har det smält undan bar, speciellt på vägarna. men en förfärlig massa grus finns det och en viss halkrisk kan föreligga.
      Du kan också sova ovaggad inatt 😆 läste jag. vet du vad jag mer läst? Jo att du (Albin) varit på besök i Noggers trapphus strax efter utställningen i Hässleholm. Han märkte det för husse sa det luktade BIR i trapphuset 😆
      Kram

      Gilla

  2. Jodå, jag har sett Murphy förut, men jag är mer impad av min ”kusin” för han har mycket snyggare släppanden och bevakningar. 😉

    Gilla

  3. Cykling med Nelen! Vad härligt – ja kanske inte första turen, men jag lovar att hon kommer att älska detta när hon insett fördelarna – man rejsa matte och inte bara ha henne som ankare eller ngn som finns en bit bort. E har redan rastat cykeln ett par ggr i år – med efterföljande ducsh, det sistnämnda inte fullt så poppis, men smältvatten med trafiksmuts inget för mina mattor.
    Duktiga Rut, tränar och fixar=)

    Gilla

  4. Hon tyckte det var roligt, trodde aldrig hon skulle orka rejsa sista biten, men någonstans ifrån så fick hon kraft och jäklar i hoppet vad hon sprang 😆
    I dag är det verkligen blött 😦 Men gott är ju att snön är på väg att försvinna.

    Kram

    Gilla

  5. Vilken hund den där Murphy 🙂 Inte visste jag att dom kan oxå.

    Duktig Rut på spåret…undrar vad matte gjorde som inte var så bra enligt Rut 😉
    Kram

    Gilla

Sjung ut!

