BruksRut

I dag har den lilla Ruthunden åter varit på brukslydnad i Veberöd. Hon har blivit trimmad i både fokuseringsövningar och annat matnyttigt. Det blev så matnyttigt att hon till sist hade krav på vilken godis som passade henne bäst 😯 trodde jag aldrig kunde ske. Många repetioner på rutskick blev det,början till lite framförgående och även lite hopp apport. Fast mest fokus lade vi på just ….fokus 😉
Kanel & Mikans anmälan till agillity har vi nu fått bekräftelse på, ska bli kul att gå tillsammans 😀 På torsdag planeras det en promenad i härliga Hällestad med familjen Svante, eventuellt hänger kanske briarden och beardisen med. På torsdag kväll är det dags för travgänget att träffas och hänga med varandra lite. Snart måste vinst kassan vara tom 😕 , vi har knappt dragit in en spänn nu på evigheter. B`s bror vann många många många lusentappar förra veckan…Tror jag ska bjuda in honom när jag fyller år :mrgreen: På lördag ska Nina& jag till Carina. Vi ska göra två flugor på smällen, dels snacka, käka, vina och kolla in den sista i triologin om Lisbeth Salander, dvs Luftslottet som sprängdes. Det blir en lång natt 😉

14 thoughts on “BruksRut

  1. DEN bilden är inte tagen igår! Det är ju inte bara barmark, det är löv på träden också!

    Men rutskick, på en brukslydnadskurs? Hur fick ni till det? 😉

    Gilla

    • 😆 Nä den bilden är inte tagen i går…..Det går inte att lura en fd polis 😛 Den är tagen på en spårhelg i höstas, men en del av depå bilden är med i den gruppen jag är i, så den fick symbolisera gårdagens träning.
      Jo, Lotta att träna rutskick på brukslydnaden går bra, iom att det är en träningsgrupp. Så vi tränar vad vi vill kan man säga. Inte så många har kommit igång än och skott träningen börjar inte förrän det är ljusare på kvällen. Case closed 😛 😆 😉

      Gilla

  2. Härligt att dom ska börja agilty 🙂
    Jag gillar verkligen att titta på agility…tyvärr är jag inte så kababel att medverka själv men Daniel kan ju sköta den biten 😉
    Tydligen kan man ändra sin uppfattning om godiset…de har mina oxå gjort..Men jag kan nog skämma bort mina ang. detta.

    Lite pengar att dra in vore inte dumt.
    Ha de bra o kram

    Gilla

    • Jag vet inte o hon faktiskt blev törstig av godiset, hon brukarvara dålig på att dricka annars men inte igår. Hoppas hundarna och vi ska gilla agilityn för det ser så roligt ut 🙂
      Tänkte också att Mikan kunde sköta den biten 😉 senare.

      Kramen

      Gilla

  3. Ja, vad glada vi blir! Vi hänger absolut med! Både Briarden och Beardisen vill promenera. Briarden vill gärna spåra. Vi var också på träning, både i måndags och igår. Jag upptäcker att köksträningen faktiskt gjort nytta i alla fall, trots att det inte känns så efter någon köksmånad.

    Gilla

    • Jag blir så glad att ni kunde nu när vi för en gångs skull har lite framförhållning 😀 Vilken härlig känsla att köksträning duger och kan överföras till STORA planen MED störning…fast det är klart, med Twitter i hushållet så har väl Cirkus så mkt störning man kan få. Kanske skulle ni döpa om Twitter till Kaos?! :mrgreen: 😆

      Gilla

    • 😯 Det har du minsann rätt i!!!! Tänk att jag inte tänkte på det:) Smart hund det där faktiskt, iaf smartare än matte som inte fattar vad hon håller på med 🙄 😛

      Gilla

  4. Härligt med tjejkväll! Och du va skönt med grön träningsyta – men det vita har sin fördel. Bo på hotell mitt i stan när det är snösmältning… man torkar och man torkar, phu – vill ju vara välkommen tillbaka till de vita täckenas/möblernas rike=)

    Gilla

    • Var är du och bor någonstans nu? Ingen ordning med någonting…än är du där och än är du där 😉 Så du ska till Malmoe och agera fotograf, skojsigt 🙂 När landar du i din egen by? Alla handdukar blir helt svarta när man torkar, tvättmaskinen går och går 😉

      Gilla

Sjung ut!

