Äntligen final i Melodifestivalen!

Det är inte så att jag är ett stort fan av melodifestivalen, som ni kanske tror när ni ser rubriken. Nä, jag tycker detta är så långdraget och segt att det är skönt det är över snart. Oskar tittar gärna, därför har vi andra fått kolla också. Favoriterna i kväll är faktiskt en del ny favvisar och en del som jag fastnade för direkt. Anna Bergendahl It`s my life föll jag för med en gång. Darin, Ola och Salem Al Fakir är pojkar som jag gillar mer och mer, men som jag avfärdade med detsamma jag hörde dem. Mina klara favorit är nog Timoteijs Kom. Om inte annat kommer den att bli årets plåga 😆 Det kan nog bli succe i stora festivalen med fyra så söta mkt svenska look-a-likes från Sverige. De är väl urtypen för hur man i stora världen beskriver en svenska, el hur?!
Det har varit hundkamp i trädgården, vet inte vem som är vinnaren men Rut är utan tvekan mest blöt :mrgreen:


Hoppas ni får en skön helg alla! Imorgon blir det bowling…… 😀

14 thoughts on “Äntligen final i Melodifestivalen!

  1. Menar du på fullt allvar att de bilderna är tagna idag? I år? Det finns ju snöfria fläckar liksom… Du skulle inte kunna tänka dig att adoptera mig och ett par hundar så att vi kan flytta till Skåne? 😀

    Dubbelpost, men det får det vara värt. (Tänkte inte på att den första kommentaren skulle hamna på bilden.)

    Gilla

    • Ja du Lotta, på fullaste allvar är bilderna tagna i dag 😆 Självklart adopterar jag en kvinna med två hundar 😛 Du kan flytta hit så snart papprena är iordning 😆 😉

      Gilla

  2. Gillar också Anna B. Det ser härligt ut med barmark på dina bilder. Här är det MASSOR med snö. Tjejerna kör skoter ute på isen och vi har gått långpromenad tvärs över havsviken i strålande sol. Det är ju också härligt förstås 😉

    Gilla

    • Bara solen är framme så känner man sig betydligt piggare. Men jag är glad att Fru Vår håller på att mota Herr Snötäcke kan jag säga 🙂 Det räcker med vinter nu för min del. I Skåne är vi inte avna kan jag säga, varken över hur länge vintern varat el snömängden.

      Gilla

  3. Tusen tack för ert besök idag<3 Alltid kul att ses även om vi var dissarnas primadonnor ikväll i våra snygga egna lookar=) hahaha E har gått o lagt sig – han var nog trött på riktigt?! Jag spelar fortfarande gamla godinglåtar på hör volym och hoppas att du kommit lyckligt hem!
    Hoppas det inte dröjer alltför länge tills vi ses igen?!
    kram från kakköket
    ingi

    Gilla

    • Visst var vi dissarnas primadonnor, hela kvällen :mrgreen: men det är visst många som tycker fel låt vann. Gissa vem de önskat i stället?! Jo, hoben Al Fakir el vad han nu hette 😛 Tror jag det att E är trött, så våldsamt som han och Kanelen lekte *not* 😆 Hoppas också det inte dröjer för länge tills nästa gång, men du ska väl snart lufta vingarna va? Tack för god fika och, i morse åt jag bullar med Ingi marmelad på 😀
      Kram

      Gilla

  4. Visst är melodifestivalen långdragen med alla deltävlingar 😦
    Blir rätt jobbigt att kolla alla.

    Vilken fart de är på bushundarna 😉
    Ha de bra o hoppas bowlingen gick bra för familjen lödder 🙂
    Kraam!!

    Gilla

  5. Ändå pratas det visst om att förlänga till nästa år, 10 veckor istället för 6 🙄 Bowlingen gick bra och jag var snubblande nära en seger…..Men tyvärr slog B mig med 4 hela poäng i sista omgången 😈 och det har jag fått höra hela dagen 😆

    Kramen

    Gilla

  6. Jisses vad jag blir avundsjuk när jag ser bilderna 😥 Ni har ju blivit av med massor av snö ju. Vi har minst lika mycket kvar fast det har sjunkit lite i nivå och blivit stenhårt i stället 😦
    Annars gillar jag bilderna 😉
    Ses snart hoppas jag 😀

    Gilla

    • Vad kryptisk du är Renate 😛 planerar du en Skåne tripp igen inom snart?*hoppas* Solen har arbetat hårt här nere i södern för att få undan snötäcket, tror minsann solen vinner 😀

      See you!

      Gilla

Sjung ut!

